تقویت بازیهای رایانهای بهترین زمینه ایجاد اشتغال رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: شاهد اثر رشد حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصتهای کسب و کار و اشتغالزایی در کشور هستیم. به گزارش ایسنا، نصرا…جهانگرد در دیدار از مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد شتابان تولید نرمافزارهای بومی در بازار […]
تقویت بازیهای رایانهای بهترین زمینه ایجاد اشتغال
رییس سازمان فناوری اطلاعات گفت: شاهد اثر رشد حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصتهای کسب و کار و اشتغالزایی در کشور هستیم.
به گزارش ایسنا، نصرا…جهانگرد در دیدار از مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان با اشاره به رشد شتابان تولید نرمافزارهای بومی در بازار تلفن همراه اظهارکرد: چند نقطه از کشور به عنوان قطب تولید محتوا و توزیع در حوزه گیم و انیمیشن انتخاب شده که استان اصفهان یکی از این نقاط محسوب میشود.
وی با تأکید بر ضرورت توسعه و تقویت بازیهای رایانهای در دانشگاه اصفهان، این حوزه را یکی از بهترین زمینهها برای توسعه کسب و کار و ایجاد اشتغال برای جوانان دانست.
رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصت اشتغال در تمام کسب و کارهای دانشبنیان را از مزایای توسعه کاربرد ICT دانست و افزود: اثر رشد حوزههای ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر توسعه فرصتهای کسب و کار و اشتغالزایی در کشور شاهد هستیم.
همچنین رییس دانشگاه اصفهان نیز گزارش مبسوطی از نحوه راهاندازی رشته بازیهای رایانهای در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه اصفهان ارایه داد و گفت: هدف رشته بازیهای رایانهای در مقطع کارشناسی تربیت نیروی متخصص در زمینه توسعه بازیهای جدید PC و موبایل است و هدف از راهاندازی این رشته در مقطع کارشناسی ارشد توسعه مطالعات و پژوهشها در زمینه تحلیل بازیهای رایانهای و تقویت زیرساختهای تولید بازیهای آموزشی و درمانی است.
هوشنگطالبی با اشاره به ظرفیتهای موجود اصفهان افزود: دانشگاه اصفهان مجموعهای غنی از گروههای آموزشی مرتبط با تولید بازیهای رایانهای مانند مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، روانشناسی، جامعهشناسی، علومتربیتی، مدیریت و اقتصاد است و همچنین تعامل خوبی با دانشگاه هنر اصفهان در این خصوص دارد.
وی اظهارکرد: فقدان پژوهشهای ساخت یافته در حوزه بازیهای رایانهای و نیز کمبود متخصصان تولید بازیهای رایانهای، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راهاندازی مرکز تخصصی بازیهای رایانهای و دبیرخانه دایم کنفرانس بازیهای رایانهای در زمینه تربیت متخصصان و نیز سازماندهی پژوهشهای پراکنده حوزه بازیهای رایانهای گامی رو به جلو بردارد.
همچنین جوادراستی، رییس مرکز تخصصی بازیهای رایانهای نیز ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این مرکز در تولید بازیهای آموزشی و درمانی اظهارکرد: مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان، محیطی برای پرورش استعدادها، ارایه آموزشهای تخصصی فنی و تجاری به علاقهمندان بازیسازی، برگزاری رویدادهای کارآفرینی و انجام پژوهشهای بنیادین و کاربردی در حوزهی بازیهای رایانهای است.
وی افزود: در بهمن ماه سال ۱۳۹۴، دانشگاه اصفهان، موفق به برگزاری یک رویداد بزرگ در حوزه گیم برای شهر اصفهان شد که شامل اولین کنفرانس بازیهای رایانهای بهعنوان اولین رویداد پژوهشی مقاله محور در این حوزه بود که در کنار آن، رویدادهای جانبی دیگری همچون نمایشگاه بازیهای رایانهای، لیگ بازیهای رایانهای، کارگاههای مختلف بازیسازی و اولین ماراتن بازیسازی در ایران را برگزار کردیم و طی این نمایشگاه از شرکتهای فعال در حوزه بازیسازی دعوت به عمل آوردیم.
رییس مرکز تخصصی بازیهای رایانهای دانشگاه اصفهان خاطرنشانکرد: سومین کنفرانس بازیهای رایانهای در بهمن ماه ۹۶ برای اولین بار به صورت بینالمللی برگزار میشود و در آن از دانشگاههای فعال در حوزه گیم دعوت شده است تا به این کنفرانس بپیوندند و بستری برای همافزایی علمی و فنی ایجاد کنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.