امروز با دو خطر فتنه مذهبی و تهاجم علیه جهان اسلام مواجه ایم

سرلشکر سلیمانی امروز با دو خطر فتنه مذهبی و تهاجم علیه جهان اسلام مواجه ایم فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این‌که شهید حججی‌‌ها تربیت شده‌ مساجد هستند، گفت: تمام دعوای ما با عالم غرب و عالم اسلام، بر سر دو مسجد است؛ مسجد حیات دینی و سیاسی اجتماع اسلام را برعهده دارد. به گزارش […]

سرلشکر سلیمانی

امروز با دو خطر فتنه مذهبی و تهاجم علیه جهان اسلام مواجه ایم

فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان این‌که شهید حججی‌‌ها تربیت شده‌ مساجد هستند، گفت: تمام دعوای ما با عالم غرب و عالم اسلام، بر سر دو مسجد است؛ مسجد حیات دینی و سیاسی اجتماع اسلام را برعهده دارد.

به گزارش ایلنا، قاسم‌سلیمانی در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد با بیان این‌که شهید حججی ثمره مسجد است، اظهارکرد: امروز مقابله با تهاجم فرهنگی پیچیده‌تر و ناپایدارتر از دیروز شده و باید در این عرصه مطالبات مقام‌معظم‌رهبری مورد توجه قرار گیرد. شبیخون تهاجم فرهنگی در جامعه ما به وجود آمده است. مسجد تربیت مدافع حرم و ایثار و فداکاری افراد جامعه را برعهده گرفته است. این اتفاق در ساختار دولتی و پارلمانی رخ نمی‌دهد، بلکه در مسجد امکان‌پذیر است. ما پیروزی خود را در دوران دفاع مقدس مدیون مسجد و ائمه جماعات می‌دانیم.

وی ادامه‌داد: ما در کشور با رشد الحادگری و لاابالی‌گری مواجه هستیم و باید از خود بپرسیم که اکنون در جامعه چه وظیفه‌ای داریم؟ نگاه ما به مسجد نباید فقط محدود به داخل مسجد باشد، اگر این‌گونه باشد بازنده خواهیم بود. اگر محیط اطراف مسجد سقوط کند، دشمن وارد آن می‌شود. ما امروز با دو خطر مواجه هستیم؛ یکی خطر داخلی که «فتنه مذهبی» است و دیگری خطر خارجی که «تهاجم علیه جهان اسلام» است. در کشورهای اردن و مصر مساجد زیادی وجود دارد، اما آنها نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت هستند. الازهر اکنون حکومتی است و‌ ای کاش نبود تا این‌که این‌گونه نسبت به جنایات غزه بی‌تفاوت باشد.

 

وی یادآورشد: تعداد مساجد مهم نیست، اما باید بدانیم که انقلابِ ما به مساجد بستگی دارد. وقتی از بالای دمشق رد می‌شویم، مناره‌ها را می‌بینیم؛ ولی از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم که حال‌مان عوض می‌شود. امثال «شهید حججی» زیاد داشته‌ایم که برخی از آنها هم ذبح شده‌اند، اما برخی از شهدا حادثه‌آفرین می‌شوند و حججی برای عظمت‌دادن به همه مدافعان حرم بود. ما بنا نداریم هر اقدامی را در کشور تبلیغ کنیم، برخی از تبلیغات در کشور ما مؤثر نیست. ما بین منافع خود و عراق تفاوتی قائل نیستیم و دنبال تصرف چاه نفت و موصل و کرکوک و مطالبات ارزی نبوده‌ایم. ما به خاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم، بلکه اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کاری نداریم، چرا که ۹۹ درصد فلسطین اهل تسنن هستند، ولی ما از آنها دفاع می‌کنیم.