نحوه تصمیمسازیها تفاوت دولت پیمانکار با دولت کارفرما است عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب رفاه اجتماعی، گفت: مدیریت مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در این دولت به مراتب سختتر از دولت یازدهم است. به گزارش خانهملت، ناهیدتاجالدین در خصوص ضرورت توجه دولت دوازدهم به حل مشکلات جامعه، گفت: کابینه دوازدهم […]
نحوه تصمیمسازیها تفاوت دولت پیمانکار با دولت کارفرما است
عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از شرایط نامناسب رفاه اجتماعی، گفت: مدیریت مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در این دولت به مراتب سختتر از دولت یازدهم است.
به گزارش خانهملت، ناهیدتاجالدین در خصوص ضرورت توجه دولت دوازدهم به حل مشکلات جامعه، گفت: کابینه دوازدهم باید چند کارویژه را در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و بینالملل با هم به پیش ببرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلسشورایاسلامی، افزود: در حوزه مسایل بینالملل کابینه باید بتواند ایران را تا جای لازم از تنشهای موجود در خاورمیانه دور نگه دارد، تا ظرفیتهای پسابرجامی توسعه در ایران محفوظ بماند.
تاجالدین تصریحکرد: مدیریت تنشهای منطقهای نیاز به اتخاذ دیپلماسی داخلی و یک گفتوگوی فراگیر میان اصحاب قدرت در داخل و نیز در پیش گرفتن دیپلماسی عمومی و گفتوگو با مردم دنیا دارد و این کار بسیار مهم و البته پیچیدهای است.
این نماینده مردم در مجلس دهم تأکیدکرد: در حوزه مسایل اقتصادی نیز کابینه باید بتواند ضمن حفظ ثبات، تحرک اقتصادی را افزایش دهد و اقتصاد را از رکود خارج کند، متأسفانه وضعیت واحدهای اقتصادی در حال حاضر مناسب نیست و بهخصوص بخش تولید در شرایط نامساعدی بهسر میبرد.
وی گفت: در حوزه مسایل اجتماعی نیز اگرچه زیر ساختهای مناسب اجتماعی ایجاد و شورای اجتماعی در کشور ارتقا یافته و سازمان امور اجتماعی در کشور تشکیل شده است، اما متأسفانه وضعیت رفاه اجتماعی مناسب نیست و نیاز به حمایتهای بیشتر دولت در این بخش و حتی تشکیل دولت رفاه احساس میشود.
تاجالدین افزود: در حوزه سیاست نیز به رغم نشاط سیاسی که در ایام انتخابات مشاهده شد، اما هنوز تا نهادینه شدن این نشاط راه زیادی در پیش داریم و همانطور که قبل هم اشاره شد، اگرچه از تورم سیاسی خارج شده و قیمت کالای سیاسی و یا هزینه مشارکت سیاسی بالا نرفته است؛ اما همچنان شاهد نوعی رکود سیاسی هستیم و گشایش سیاسی با روندی کند پیش میرود.
عضو هیأت رییسه کمیسیون اجتماعی تصریحکرد : مجموعه شرایطی که توصیف شد نشان میدهد کار این دولت کاری سخت و پیچیده است، مدیریت مطالبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در این دولت به نظر به مراتب سختتر از دولت یازدهم است، در دولت یازدهم هسته مرکزی دولت مداری حول برجام شکل گرفته بود و اقناع افکار عمومی در همین قالب انجام می شد، اما در دولت دوازدهم طبعاً روند مدیریت و اقناع افکار عمومی روندی متفاوت است و مقتضیات و ملزومات دیگری دارد که قطعاً رییسجمهور و تیم کاری به این مقتضیات آگاهی و اشراف کامل دارند.
وی گفت: کابینه دوازدهم باید تغییرات ملموسی را در حوزههای مورد مطالبه مردم به آنها نشان دهد و دستاوردهای قابل ملاحظهای در این حوزهها داشته باشد، البته اگر پارهای از تحلیلگران دولت یازدهم را در کسوت پیمانکار حل بحرانهای هستهای و اقتصادی ارزیابی میکردند، قطعاً دولت دوازدهم را در کسوت یک کارفرمای توسعه ارزیابی میکنند و این نگاه البته نگاه بهجایی ست.
تاجالدین تصریحکرد: تفاوت دولت پیمانکار با دولت کارفرما در نحوه ورود آن به مسایل مختلف است، دولت پیمانکار بهطور محدود و در راستای انجام چند پروژه مشخص به مسایل مختلف ورود میکند، اما دولت کارفرما همه جانبهتر وارد فرایند تصمیمگیری و تصمیمسازی میشود، دولت کارفرما تعیینکنندگی بیشتری دارد و خود پروژههای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تعریف میکند در حالی که دولت پیمانکار تنها پروژههای مشخص تعریف شده را انجام میدهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم ادامهداد: نیاز به آن داریم هرچه بیشتر ظرفیتهای توسعه را در ایران آزاد کنیم و به نظر من راهبردیترین کار دولت دوازدهم، آزادسازی ظرفیتهای سیاسی و اقتصادی توسعه است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.