با توجه به برد دو مناقصه،بدهی مالیاتی چالش آذرآب برای استفاده از تسهیلات بانکی است

  مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک کمبود نقدینگی، مطالبات معوقه از سازمان‌های دولتی، نبود بازار فروش داخلی و خارجی و عدم بهره‌‌گیری مجریان پروژه‌ها از ظرفیت‌های داخلی را از مواردی دانست که سبب بروز مشکل در شرکت صنایع آذرآب شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، فریبرز برنا تصریح ‌کرد: هم اکنون تنها ۲۵ درصد از ظرفیت […]

 

مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک کمبود نقدینگی، مطالبات معوقه از سازمان‌های دولتی، نبود بازار فروش داخلی و خارجی و عدم بهره‌‌گیری مجریان پروژه‌ها از ظرفیت‌های داخلی را از مواردی دانست که سبب بروز مشکل در شرکت صنایع آذرآب شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، فریبرز برنا تصریح ‌کرد: هم اکنون تنها ۲۵ درصد از ظرفیت تولیدی این شرکت به‌کار گرفته شده است.

وی افزود: واردات بی‌رویه کالاهای مشابه تولیدات شرکت صنایع آذرآب از کشورهای چین و کره‌جنوبی بزرگ‌‌ترین مشکل این شرکت است که با وجود پیگیری‌های لازم از طریق وزارت صنعت، معدن ‌و تجارت همچنان این واردات ادامه داشته و تولیدات شرکت حتی در داخل کشور هم بازار فروش ندارد.

دانا ادامه ‌داد: نبود بازار فروش در سال‌های گذشته بدهی‌های زیادی برای شرکت آذرآب به وجود آورده که هم اکنون در پرداخت آن‌‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم.

مدیرعامل شرکت صنایع آذرآب اراک بیان ‌کرد: هم اکنون شرکت صنایع آذرآب در دو مناقصه با دو شرکت بین‌المللی برنده شده که در صورت عقد قرارداد با این دو شرکت مشکلات مالی شرکت به کلی حل می‌شود اما به دلیل بدهکاری به اداره کل امور مالیاتی استان و نداشتن برگه مفاسا حساب، شرکت نمی‌تواند از تسهیلات بانکی برای وارد کردن مواد اولیه استفاده کند.

محمود زمانی‌قمی استاندار استان مرکزی نیز بر راهبردهای عملی برای حل چالش‌های صنعت تأکید کرد و گفت: صنعت حوزه مولد و اشتغال‌زا و مزیت برتر در استان مرکزی است و اجرای راهبردهای عملی در حل چالش‌های این بخش امسال باید در اولویت امور باشد.

زمانی‌قمی افزود: نام‌گذاری سال جدید با عنوان اقتصاد مقاومی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری نشان از نگرانی‌های معظم‌له از شرایط اقتصادی کشور است و پاسخ مؤثر به خواست رهبری با برنامه محوری، حمایت اصولی، مدیریت منابع و رونق تولید داخل میسر است.

وی ادامه ‌داد: مقام معظم رهبری با هوشمندی منحصر به فرد خود شرایط اقتصادی کشور را مورد ارزیابی قرارداده و بار‌ها در سخنرانی‌های خود، این راهبرد ارزشمند را نسخه شفابخش شرایط اقتصادی کشور عنوان کرده‌اند.

وی بیان ‌کرد: تنها عاملی که توسعه اقتصادی، ارتقای جایگاه صنعتی و اقتصادی کشور در دنیا، اشتغال‌زایی مولد، کاهش آسیب‌های اجتماعی و در نهایت ارتقای سطح معیشتی آحاد جامعه را رقم می‌زند روشن کردن موتور صنایع و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های تولیدی است.

استاندار استان مرکزی گفت: صنعتگران استان مرکزی شرایط بسیار سختی را در دوران تحریم تجربه کردند به‌طوری‌که بسیاری از صنایع این استان به تعطیلی کشیده شدند، بنابراین می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی به خصوص بانک‌های عامل، سازمان تأمین ‌اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی نسبت به معوقه شرکت‌های صنعتی استان مساعدت کرده و فرصت بازپرداخت بدهی‌های این شرکت‌ها را افزایش دهند.

زمانی‌قمی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به رفع مشکلات صنایع احساس تکلیف کنند چرا که این صنایع به نوعی موتور محرکه توسعه استان محسوب می‌شوند و در صورت تعطیلی آن‌‌ها نمی‌توان به توسعه پایدار دست یافت.

وی، واردات بی‌رویه را یکی از مهم‌ترین مشکلات صنایع استان مرکزی عنوان کرد و گفت: همه محصولات وارداتی به کشور باید از سوی کارگروه اقتصاد مقاومتی فهرست‌بندی شود و چنان‌چه در صورت توان داخل وارداتی انجام شد، مدیریت ارشد استان با وزارتخانه‌ها مکاتبه کرده و از همه توان خود در راستای جلوگیری از واردات کالا‌ها و تأمین بازار فروش تولیدات شرکت‌های استان در کشور استفاده می‌کند.

استاندار استان مرکزی تأکید ‌کرد: این استان با برخورداری از صنایعی مانند شرکت آذرآب؛ به شرط بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های تولیدی و راهیابی به بازارهای جهانی می‌تواند بیش‌تر از همه استان‌های کشور به ندای مقام‌معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی لبیک بگویند.

تقسیط بدهکاری ۱۴۰ میلیاردی شرکت صنایع آذرآب به ۲۴ ماه و تقسیط بدهکاری ۱۰۰ میلیارد ریالی این شرکت به اداره کل امور مالیاتی استان به ۳۶ ماه برای دریافت برگه مفاسا حساب از سازمان امور مالیاتی مهم‌ترین مصوبات این نشست بود.

 

شرکت صنایع آذرآب اراک در سال ۱۳۶۴ با هدف توسعه صنعت سنگین و طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی‌، مخازن تحت فشار، مبدل‌های حرارتی و تجهیزات نفت‌، گاز، پتروشیمی، فولاد‌، صنایع قند‌، شکر و سیمان آغاز به‌کار کرد.