جذب گردشگر با بزرگنمایی سمبلهای حیوانی یکی از مهمترین روشهای بازاریابی مقاصد گردشگری تعریف و توسعه یک سمبل به عنوان نماد برند آن مقصد است. برای مثال شما هرگاه عکسی از برج ایفل ملاحظه بفرمایید، به یاد شهر پاریس میافتید. بعضی از این سمبلها حیوانی میباشند که برخی از کشورها نظیر چین و استرالیا در […]
جذب گردشگر با بزرگنمایی سمبلهای حیوانی
یکی از مهمترین روشهای بازاریابی مقاصد گردشگری تعریف و توسعه یک سمبل به عنوان نماد برند آن مقصد است. برای مثال شما هرگاه عکسی از برج ایفل ملاحظه بفرمایید، به یاد شهر پاریس میافتید. بعضی از این سمبلها حیوانی میباشند که برخی از کشورها نظیر چین و استرالیا در برندسازی مقصد خود، با اجرای برنامههای مؤثر، بسیار موفق عمل کردهاند. در این مطلب قصد داریم به معرفی مهمترین سمبلهای حیوانی کشورها بپردازیم:
به گزارش الیگشت، «خروس» یکی از نمادهای کشور فرانسه و پرتغال است. البته شهرت خروسهای فرانسوی بیشتر است. در فرانسه خروس اشارهای تاریخی به سقوط امپراتوری رم غربی و ظهور دوباره سرزمین گل «فرانسه قدیم» است. در پرتغال خروس نماد ایمان و عدالت است. از دیگر نشانههای خروس وابستگی به خورشید، چالاکی، غرور، دنیای مردگان، شجاعت و برتری است. همچنین «اژدها» دیگر نماد کشور پرتغال است که به معنای قدرت روحانی و معنوی، روح زندگی، قدرت، معجزه، دانش و آگاهی و محافظت است.
«کانگورو» نماد کشور استرالیا است و حدود ۶۳ گونه این جانور کیسهدار در کشور استرالیا زندگی میکنند. در عین حال زیستگاه برخی از گونههای کانگورو در کشور گینه نو است. از دیگر نمادهای حیوانی کشور استرالیا «شترمرغ» و «کوآلا» است.
«سگآبی» نماد کشور کانادا است و در تاریخ توسعه این کشور به دلیل تجارت پوست در دوره استعمار بریتانیا نقش دارد. تصویر سگ آبی بر روی برخی از سکههای کانادا و نیز تمبرهای پستی این کشور مشاهده میشود. این حیوان همچنین نشانی از تدبیر و کاردانی، سازندگی و جمعآوری است.
«شیر» نماد رسمی کشور انگلستان بوده و تصویر آن به روی نشانها و علایم سلطنتی و برخی از سکههای واحد پول این کشور نقش بسته است. همچنین کشورهایی مانند ایران، بلغارستان، چک، دانمارک، اتیوپی، فنلاند، مقدونیه، مونتهنگرو و چند کشور دیگر شیر را نماد کشور خود میدانند و دلیل آن، گونه خاص شیر در آن منطقه است. این حیوان همچنین معرف شجاعت، عدالت، شکوه، قدرت و نجابت است و در رأس همه، او را نماد سلطنتی میخوانند.
چین مرکزی زیستگاه «پاندا» است و نام پاندا مترادف با نام کشور چین بوده که این جانور را به عنوان یک گنجینه ملی خود تلقی میکند. همچنین پرنده رسمی این کشور «گنجشک» است.
«پوما» یا یوزپلنگ آمریکایجنوبی نماد کشور آرژانتین است. «جاگوار» یا پلنگ خالدار آمریکایی نیز نماد کشورهای برزیل و گینه بوده و نمادی از پیغامآوری، روح جنگل و قدرت است.
«لاما» نماد کشور بولیوی است و تصویر آن روی پرچم این کشور و نیز نشانهای رسمی آن مشاهده میشود. «کندور» که زیستگاهش سلسله جبال آند در آمریکای جنوبی است یکی از نمادهای اصلی کشورهای شیلی، اکوادور و کلمبیا است.
«ببر بنگال» یکی از نمادهای ملی کشور هند است که گونه سلطنتی آن نماد ملی کشور بنگلادش است؛ دیگر نماد ملی کشور هند «طاووس» است. علاوه بر این «ببرسیبری» نیز نماد کشور کره شمالی و «ببر مالزیایی» نماد کشور مالزی است. ببر نمادی از قدرت روحانی و نیروی غیرمادی است. این حیوان نمادی از موجودی خلاق، قدرتمند، وحشی و مخرب است، نمادی از انجام اعمال در زمان مناسب، تجزیه و تحلیل آنی و از خودگذشتگی. «قمری» نیز به عنوان نماد جهانی صلح و بیگناهی به شمار میرود. در روزگاران گذشته و در افسانههای یونانی آن را پرنده آتن خوانده و نشانه زندگی مجدد میدانستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.