محدودیت‌ها و کمبود‌ها شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم کرده است

وزیر آموزش و پرورش محدودیت‌ها و کمبود‌ها شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم کرده است وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: از یک طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر، محدودیت‌ها و کمبود امکانات، شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم کرده است. […]

وزیر آموزش و پرورش

محدودیت‌ها و کمبود‌ها شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم کرده است

وزیر جدید آموزش و پرورش گفت: از یک طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر، محدودیت‌ها و کمبود امکانات، شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم کرده است.

به گزارش فارس، سیدمحمدبطحایی، وزیر جدید آموزش و پرورش در نخستین روزکاری خود به عنوان وزیر در دولت دوازدهم صبح امروز در جمع شورای معاونان وزارتخانه با گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهیدان رجایی و با هنر، اظهارداشت: کار خود را با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی و آرزوی سلامت برای همه کسانی که از این مرز و بوم محافظت می‌کنند، آغاز می‌کنم و از زحمات دکتر دانش آشتیانی که در این مدت کوتاه در شرایط دشوار تلاش کردند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی ضمن تقدیر از اعتماد نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی، تصریح کرد: همه فرهنگیان تلاش کنند، با خلاقیت و نوآوری، مسیر جدیدی را در آموزش و پرورش ترسیم کنیم؛ رأی نمایندگان مجلس پشتوانه بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش است و مسیر آموزش و پرورش را در سایه الطاف الهی هموار می‌سازد.

بطحایی با بیان این‌که امروز آموزش و پرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است، خاطرنشان‌کرد: از یک طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر، محدودیت‌ها و کمبود امکانات، شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاکم نموده است.

وزیر جدید آموزش و پرورش با اشاره به فرمایشات رهبرمعظم‌انقلاب در سال‌های اخیر در مورد آموزش و پرورش، گفت: تأکید مکرر ایشان بر حل مسایل آموزش و پرورش با ارایه رویکردهای کارشناسانه براساس انتظارات نظام جمهوری اسلامی از آموزش و پرورش وظیفه مسؤولان مربوطه را مضاعف می‌کند و باید برای برآورده کردن این انتظارات همواره تلاش کرد.

وی افزود: اگر مسیر فعلی آموزش و پرورش را ادامه دهیم، اهداف نظام تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد، بنابراین تنها راهی که می‌تواند آموزش و پرورش را به سرمنزل مقصود برساند، خلاقیت و راه‌حل‌های جدید است.

وی اضافه‌کرد: البته تا ایجاد نظم جدید، باید نظم موجود را حفظ نماییم و از همه معاونان و مدیران می‌خواهم ذهن خود را به یافتن راه‌حل‌‌ها و مسیرهای جدید معطوف کنند.

بطحایی با اشاره به حمایت رییس‌جمهور از آموزش و پرورش، تصریح‌کرد: آموزش و پرورش یک نهاد میان بخشی است، اگر قرار است مشکل محیط‌زیست و دیگر معضلات جامعه مرتفع گردد، باید در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری شود.

 

وزیر جدید آموزش و پرورش ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی و همدلی همه دست‌اندرکاران و صاحب‌نظران، قدم‌های جدی در آموزش و پرورش برخواهیم داشت.