پرسپولیس- الاهلی: ادامه پیشروی قهرمانانه

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس- الاهلی: ادامه پیشروی قهرمانانه امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران پرسپولیس ایران در مسقط میزبان الاهلی عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. به گزارش وب‌سایت برنامه نود، پرسپولیس سرانجام طلسم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را شکست و حالا باید […]

یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس- الاهلی: ادامه پیشروی قهرمانانه

امشب و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به وقت تهران پرسپولیس ایران در مسقط میزبان الاهلی عربستان در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا است.

به گزارش وب‌سایت برنامه نود، پرسپولیس سرانجام طلسم مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را شکست و حالا باید برای رسیدن به قهرمانی در قاره به پیشروی خود ادامه دهد؛ هدفی بزرگ.

قرمز‌ها در مرحله یک هشتم نهایی موفق شدند با کسب یک برد ارزشمند در خانه تیم قدرتمند لخویای قطر برای اولین بار به جمع ۸ تیم برتر آسیا(فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا) صعود کنند.

لیگ قهرمانان آسیا پس از وقفه‌ای حدوداً ۳ ماهه از سر گفته می‌شود و پرسپولیس در یک بازی حساس به مصاف الاهلی عربستان می‌رود.

پرسپولیس میزبان این بازی است اما به دلیل مشکلات بین ایران و عربستان این دیدار هم مانند دیدار پرسپولیس-الهلال در مرحله گروهی، در مسقط عمان برگزار می‌شود.

پرسپولیس در مرحله گروهی در گروهی سخت قرار داشت اما به هر ترتیبی که بود موفق شد خود را به یک هشتم نهایی برساند. در آن مرحله هم پرسپولیس تنها تیم ایرانی بود که موفق عمل کرد. تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ پس از برد در خانه لخویا حالا این اعتماد به نفس را پیدا کرده است که در آسیا کارهای بزرگی انجام دهد و به سال‌ها ناکامی خودش و تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان پایان دهد.

پرسپولیس اما کار بسیار سختی دارد. الاهلی و الهلال عربستان و العین امارات ۳ تیم دیگری‌ هستند که در منطقه غرب آسیا خود را به یک چهارم نهایی رساندند. به اعتقاد برخی کارشناسان قرعه پرسپولیس چندان بد هم نبوده اما نباید فراموش کرد الاهلی تیم متمول و قدرتمندی است.

پرسپولیس فصل قبل قهرمان ایران شد و الاهلی در لیگ عربستان پس از الهلال در رده دوم قرار گرفت. الاهلی هم مانند پرسپولیس در گروه بسیار سختی در آسیا حضور داشت؛ این تیم ذوب آهن را حذف کرد و پس از العین دوم شد.

پرسپولیس و الاهلی هر دو در گروه‌های خود دوم شدند. الاهلی در یک هشتم نهایی تیم قدرتمند الاهلی امارات را حذف کرد. العین و الهلال دیگر بازی این مرحله را برگزار می‌کنند. بازی برگشت دو تیم ۳۱ شهریور در ابوظبی برگزار خواهد شد.

پرسپولیس با کم‌ترین تغییرات

لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های غرب آسیا به شکل عجیبی برگزار می‌شود؛ آنها مجبور‌ هستند در دو فصل مختلف و با دو تیم متفاوت در این رقابت‌ها حاضر شوند. پرسپولیس برخلاف الاهلی، تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته نداشته و با همان سرمربی و نفرات برای تاریخ‌سازی در آسیا راهی عمان شده است.

برانکو با این حال مجبور است تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کند. محرومیت سیدجلال‌حسینی، کاپیتان پرسپولیس باعث خواهد شد تا در قلب دفاع از زوج شجاع خلیل‌زادهـ محمدانصاری استفاده شود. حسین‌ماهینی و صادق‌محرمی هم احتمالاً در کناره‌ها قرار می‌گیرند. کمال‌کامیابی‌نیا هم پس از یک بازی غیبت، دوباره به تیم برگشته است. سایر نفرات هم همان بازیکنان همیشگی‌ هستند؛ فرشاداحمدزاده، محسن‌مسلمان، وحیدامیری، مهدی‌طارمی و علی‌علیپور.

دوئل آقای گل‌ها

در آستانه این دیدار حساس لیگ قهرمانان آسیا همه نگاه‌ها به مهاجمان دو تیم است. مهدی‌طارمی و عمرالسومه‌سوری در فصل گذشته آقای گل لیگهای ایران و عربستان شدند.

مهدی طارمی در سال ۲۰۱۴ به پرسپولیس پیوست و در اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا یک گل به ثمر رساند، ولی امسال او توانسته ۶ گل بزند و یکی از شانس‌های آقای گلی این رقابت‌هاست.

 

در طرف مقابل عمر السومه بر‌ترین گلزن لیگ عربستان در ۳ فصل پیاپی در ۷۱ بازی در لیگ ۷۳ گل به ثمر رسانده و بهترین بازیکن الاهلی در سال‌های اخیر بوده است. مصدومیت مانع حضور کامل او در آسیا شد با این حال در ۵ بازی ۴ گل زده است. دو تیم در شروع فصل جدید لیگ‌های ایران و عربستان هم دو گل زدند و هواداران دو تیم امید زیادی به گلزنی دو بازیکن دارند.