بخش خصوصی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در پروژه دولت الکترونیک است

  ناصر علی سعادت، از آمادگی بخش خصوصی برای همکاری با دولت در اجرای پروژه ملی دولت الکترونیک خبر داد و گفت: بخش خصوصی حاضر است در این زمینه سرمایه‌گذاری نیز انجام دهد. دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی، استفاده دولت از فن‌آوری اطلاعات به ویژه اینترنت برای جابه‌جایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و دیگر […]

 

ناصر علی سعادت، از آمادگی بخش خصوصی برای همکاری با دولت در اجرای پروژه ملی دولت الکترونیک خبر داد و گفت: بخش خصوصی حاضر است در این زمینه سرمایه‌گذاری نیز انجام دهد.

دولت الکترونیک یا دولت دیجیتالی، استفاده دولت از فن‌آوری اطلاعات به ویژه اینترنت برای جابه‌جایی اطلاعات بین مردم، سازمان‌ها، بازار و دیگر ارکان دولتی و ارایه خدمات به شهروندان با کم‌ترین هزینه و رضایتمندی بیش‌تر است.

ناصر علی سعادت در گفت‌وگو با ایرنا تأکید کرد، تحقق دولت الکترونیک و به اجرا درآمدن آن تنها با کمک و استفاده از توان بخش خصوصی امکان‌پذیر است.

وی همچنین به خواسته رییس‌جمهوری برای تحقق هرچه زودتر دولت الکترونیک اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی برای ورود به این مهم اعلام آمادگی کرده است.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ایران تأکید کرد: بخش خصوصی حتی حاضر است خدمات مورد نیاز در دولت الکترونیک را نخست به دولت ارایه دهد و پس از هر مرحله که موفقیت‌آمیز بود هزینه آن را از محل خدمات ارایه شده دریافت کند تا هزینه‌های گزاف بر دولت تحمیل نشود.

سعادت تحقق نیافتن دولت الکترونیک تا این زمان را ناشی از بی‌توجهی به استفاده از توان بخش خصوصی دانست و گفت: توجه جدی تر به همکاری بخش خصوصی می‌تواند موانع اجرای آن را کاهش دهد و تحقق آن را میسر کند.

وی با بیان این‌که دولت الکترونیک شامل دو بخش زیرساخت و استفاده از ارتباطات و نرم‌افزار‌ها برای ارایه خدمات است، یادآور شد: دولت یازدهم در بخش تأمین زیرساخت‌ها به اندازه کافی تلاش کرده و زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، هرچند جای کار بیش‌تر هم وجود دارد.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه ایران به ارتباطات و خدماتی که قرار است بر بستر دولت الکترونیک ارایه شود، اشاره کرد و گفت: همه این خدمات بحث‌های نرم افزاری است که بخش خصوصی توانایی‌های خود را در ارایه نرم‌افزارهای مناسب نشان داده است.

وی مردم را منتفع نهایی به اجرا درآمدن پروژه دولت الکترونیک دانست و اضافه کرد: مردم با به اجرا درآمدن این پروژه می‌توانند هر نوع خدمتی را در منزل خود دریافت کنند و نیازی به خروج از منزل و تردد در سطح شهر‌ها نداشته باشند و این به معنای بهبود شرایط زندگی مردم است که شخص رییس‌جمهوری بر آن تأکید دارند.

سعادت همچنین گفت، بخش خصوصی خواهان سرمایه‌گذاری در این بخش است.

دولت یازدهم مصمم است خدمات مورد نیاز مردم را بر بستر الکترونیکی به آنان ارایه دهد و بر همین اساس حسن روحانی، رییس‌جمهوری در دیدار نوروزی با مجموعه مدیران وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات یکی از مطالبات خود را از این مجموعه تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد.

 

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات نیز در همایش آی.سی.تی و اقتصاد مقاومتی که به تازگی برگزار شد، با اعلام این خبر که شبکه ملی اطلاعات تا اواسط سال جاری رونمایی شود، گفت: تمامی تلاش ما در مجموعه این وزارتخانه این است که تا ۳ ماه آینده پروژه دولت الکترونیک و در اواسط سال ۱۳۹۵ شبکه ملی اطلاعات را رونمایی کنیم.