مناقصه ساخت فرودگاه جدید اهواز حتماً از طریق مطبوعات آگهی شود

استاندار خوزستان تأکید کرد‌ مناقصه ساخت فرودگاه جدید اهواز حتماً از طریق مطبوعات آگهی شود استاندار خوزستان گفت: فرودگاه کنونی اهواز بیش از ظرفیت در حال جابه‌جایی مسافر است که این امر ساخت فرودگاه جدید و بزرگ‌تر را ضرورت می‌بخشد. به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی با اشاره به این‌که ظرفیت جابه‌جایی این فرودگاه ۹۰۰هزار نفر […]

استاندار خوزستان تأکید کرد‌

مناقصه ساخت فرودگاه جدید اهواز حتماً از طریق مطبوعات آگهی شود

استاندار خوزستان گفت: فرودگاه کنونی اهواز بیش از ظرفیت در حال جابه‌جایی مسافر است که این امر ساخت فرودگاه جدید و بزرگ‌تر را ضرورت می‌بخشد.

به گزارش مهر، غلامرضا شریعتی با اشاره به این‌که ظرفیت جابه‌جایی این فرودگاه ۹۰۰هزار نفر است، اظهار ‌کرد: سال گذشته در فرودگاه اهواز چیزی حدود دو میلیون و ۳۰۰هزار نفر جابه‌جا شد که این یعنی ۲٫۵برابر ظرفیت جابه‌جایی صورت گرفت.

وی افزود: این درحالی است که پیش از این اقداماتی در زمینه افزایش سطح ترمینال داخلی و خارجی انجام شد و در حال حاضر فرودگاه اهواز به این ظرفیت رسیده است.

رییس شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان تصریح ‌کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت افزایش ظرفیت این فرودگاه، همچنان وضعیت موجود پاسخگوی نیاز‌‌‌ها نیست و حتماً باید فرودگاهی بزرگ‌تر با ظرفیت بیش‌تر و کیفیت بهتر برای اهواز ساخته شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این‌که فرودگاه اهواز پنجمین فرودگاه کشور به لحاظ جابه‌جایی مسافر بعد از فرودگاه‌های امام خمینی(ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز محسوب می‌شود، گفت: با این وجود در هیچ استانی به اندازه خوزستان فرودگاه وجود ندارد.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله توسعه میدان نفتی غرب کارون اشاره کرد و افزود: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قول داده‌اند که تا قبل از ماه ژانویه قرارداد آزادگان بسته شود و به همین دلیل، جابه‌جایی فرودگاه کنونی برای فعالیت میدان نفتی غرب کارون آن هم با پیش‌بینی اشتغال برای ۳۰تا۴۰ هزار نفر و ساخت یک فرودگاه جدید به روز و متناسب با شرایط استان برای اهواز و خوزستان ضروری است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ساخت فرودگاه جدید اهواز بحث تازه‌ای نیست و این موضوع از گذشته هم وجود داشته اما می‌توان گفت؛ شاید خیلی جدی این موضوع دنبال نشده بود تا این‌که به اتفاق تعدادی از اعضای شورای برنامه‌ریزی استان پیگیری‌های ویژه‌ای در این خصوص داشتیم.

شریعتی در ادامه جلسه شورای برنامه‌ریزی استان بیان‌ کرد: دولت برای ساخت این پروژه پولی ندارد و به همین خاطر باید اقدام به فراخوان سرمایه‌گذار کند تا فرودگاه جدید اهواز با اعتبارات فاینانس یا BOT ساخته شود.

وی اضافه ‌کرد: در حال حاضر چند سرمایه‌گذار برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند اما نیاز است تا مناقصه آن از طریق مطبوعات آگهی شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تأکید بر این‌که توافق اولیه برای اختصاص زمین برای فرودگاه جدید اهواز، یک هزار و ۲۰۰ هکتار بود، عنوان ‌کرد: از آنجایی که خوزستان توانایی تبدیل شدن به قطب جابه‌جایی کالا و مسافر را دارد، این آمادگی را داریم تا زمین بیش‌تری در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دهیم.

شریعتی ادامه ‌داد: تخصیص بیش‌تر زمین به این پروژه به این خاطر است تا استان خوزستان طی ۸۰ سال آینده مشکلی از بابت ظرفیت فرودگاهی نداشته باشد.

 

استاندار خوزستان به مسأله قطر و تغییر مسیر پروازهای این کشور به سمت استان اشاره کرد و گفت: از آن زمان تا‌کنون آسمان خوزستان و بحث رادار برای فرودگاه اهواز افزایش درآمد قابل توجه‌ای را ‌در پی داشته است و بر همین اساس، آینده‌نگری در ساخت فرودگاه جدید ‌اهواز بسیار با اهمیت است.