حرف‌های ناپخته برخی‌ها کشور را به هم می‌ریزد

وزیر دادگستری حرف‌های ناپخته برخی‌ها کشور را به هم می‌ریزد وزیر دادگستری گفت: حرف‌های ناپخته برخی‌ها کشور را به هم می‌ریزد. به گزارش مهر، علیرضاآوایی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری گفت: کارهای بسیار زیادی در وزارت دادگستری وجود دارد اما متأسفانه برخی خواص می‌گویند وزیر دادگستری که کاری ندارد. وی افزود: اگر […]

وزیر دادگستری

حرفهای ناپخته برخی‌ها کشور را به هم می‌ریزد

وزیر دادگستری گفت: حرف‌های ناپخته برخی‌ها کشور را به هم می‌ریزد.

به گزارش مهر، علیرضاآوایی در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر دادگستری گفت: کارهای بسیار زیادی در وزارت دادگستری وجود دارد اما متأسفانه برخی خواص می‌گویند وزیر دادگستری که کاری ندارد.

وی افزود: اگر همین وظایفی که قانون تعیین کرده است را انجام دهیم، امور بزرگی انجام داده‌ایم.

آوایی با اشاره به اولویت‌های خود گفت: تقویت روابط بین قوا برای پیش بردن بهتر امور از جمله اولویت‌ها است. گاهی اوقات یک حرف ناپخته، بدون ارزیابی دقیق و براساس عصبانیت کنترل نشده، استعداد آن را دارد که کشور را به هم بریزد. به همین منظور همه باید مراقب حرف‌هایمان باشیم.

وی افزود: همه ما موظفیم برای صیانت از خون شهدا و جانبازان و امیدواریم خداوند یاریمان کند و دست یکدیگر را بگیریم.

وزیر دادگستری در رابطه با سازمان تعزیرات تأکیدکرد: از وقتی وزارت پیشنهاد شد ذهنم درگیر سازمان تعزیرات شد. همه باید دست به دست هم دهیم تا در کنار همه خدماتی که به مردم می‌دهد، ظلمی نکند چرا که ظلم عمر حکومت‌ها را کوتاه می‌کند.

آوایی افزود: دوام و بقای حکومت‌ها به تدین و رعایت عدالت است. انشاا… هر روز که می‌گذرد سازمان تعزیرات با بهره‌گیری علمی و خداترسی موفق‌تر باشد.

وی تصریح‌کرد: گاهی خانواده‌هایی با جریمه‌هایی که این سازمان تعیین می‌کند، نابود می‌شوند و این جریمه‌ها مهم‌ترین اتفاق زندگی‌شان می‌شود.

وزیر دادگستری در ادامه گفت: مسأله حقوق شهروندی یکی از امور بسیار مهمی است که جزو مشترکات ۳قوه است و همه باید روی آن تمرکز کنند و اگر بر اشتراکات تمرکز کنند اختلافات پیش نمی‌آید.

با قانون اساسی فاصله زیادی داریم

وزیر سابق دادگستری با انتقاد از کمرنگ شدن توجه به حقوق مردم در دادرسی‌ها گفت: با آنچه در قانون اساسی تصویب کردیم فاصله زیادی داریم.

حجت‌الاسلام‌مصطفی‌پورمحمدی در مراسم معارفه وزیر جدید دادگستری گفت: در این چند سال سعی شد اقدامات جدیدی ارایه شود و وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات با تأثیرگذاری در حد و اندازه‌ای که ظرفیت قانونی داشت، وظایف خود را انجام داد.

وی افزود: سعی شد از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا وزارت دادگستری در دولت و قوه قضاییه و همچنین سازمان تعزیرات مفید فایده باشد و شهادت عموم هم این مسأله را گواهی می‌دهند.

وی در خصوص اقدامات ضد فساد در وزارت دادگستری گفت: در این بخش کارهای زیادی انجام شد و در مجموع یک سامان‌دهی جدیدی ارایه شد.

پورمحمدی به موضوع حقوق کودک اشاره کرد و گفت: در ایران ۲۳ میلیون جمعیت زیر ۱۸ سال داریم که مشکلات و آسیب‌های خاص خودشان را دارند و با توجه به این‌که آینده را کودکان می‌سازند به موضوع حقوق کودک توجه کردیم و سندی در این رابطه تدوین شد.

وزیر سابق دادگستری به رویکرد این وزارت در عرصه بین‌الملل اشاره و تصریح‌کرد: اقدامات بسیار زیادی هم در این عرصه انجام شد.

 

پورمحمدی با اشاره به اظهارات روحانی و همچنین بیانات رهبری در هفته قوه قضاییه گفت: رهبری مهم‌ترین مسأله را احیای حقوق مردم دانستند و در همه ارکان به ویژه قوه قضاییه این موضوع دیده شده است. رییس‌جمهور هم متعهد به اجرای منشور حقوق شهروندی شدند.