ایران باید به قطب تولید آلومینیم در منطقه تبدیل شود

در مراسم افتتاح خط ۴ تولید آلومینیم ایران تأکید شد ایران باید به قطب تولید آلومینیم در منطقه تبدیل شود نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آیین افتتاح و راه‌اندازی خط ۴ تولید مجموعه آلومینیم ایران با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم باید با همت مسؤولین استان، گام‌های بلندتری را برای حل مشکل صنایع نیمه‌ورشکسته […]

در مراسم افتتاح خط ۴ تولید آلومینیم ایران تأکید شد

ایران باید به قطب تولید آلومینیم در منطقه تبدیل شود

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در آیین افتتاح و راه‌اندازی خط ۴ تولید مجموعه آلومینیم ایران با تأکید بر این‌که دولت دوازدهم باید با همت مسؤولین استان، گام‌های بلندتری را برای حل مشکل صنایع نیمه‌ورشکسته و احیای واحدهای صنعتی استان مرکزی ‌بردارد، افزود: باید با برنامه‌ریزی مدون و طی یک فرایند علمی و منطقی؛ مجموعه‌هایی صنعتی که با مشکلات روبه‌رو هستند را به مسیر اصلی تولید، کار و فعالیت بازگردانیم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، آیت‌ا…دری‌نجف آبادی با تقدیر از مدیریت آلومینیم‌سازی ایران، اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه‌سازی خط ۴ این مجموعه را ارزشمند برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت تولید آلومینیم در استان مرکزی می‌بایست حداقل به یک الی یک‌ونیم میلیون تن برسد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: در حال حاضر تولید آلومینیم در کشور ما حدود ۵۰۰هزار تن می‌باشد، در کشور چین که سابقه ی طولانی این صنعت را هم در گذشته نداشته؛ با احداث ۱۰۷ کارخانه آلومینیم سازی، سالانه سی و دو میلیون تن تولید دارند.

وی با بیان این‌که امارات‌متحده‌عربی سالانه یک‌ونیم میلیون تن و روسیه ۱۸۰۰ تن تولید دارد، افزود: همگی باید دست به دست هم داده و با کوشش و تلاش مضاعف، تولید ناخالص ملی را بالا ببریم و همگی در رشد و شکوفایی سهیم باشیم.

استاندار استان مرکزی نیز با تقدیر از مجموعه مدیریتی آلومینیم‌سازی ایران گفت: برای بهینه‌سازی خط۴ این مجموعه تلاش بسیاری شد و این مهم در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد و برگ زرین دیگری از افتخار و سازندگی برای صنعت گران صنعت آلومینیم کشور رقم خورد.

زمانی‌قمی اظهار امیدواری کرد: انشاا… با همین روحیه، جدیت و بردباری صنعت آلومینیم کشور به روزهای درخشان و شرایط ایده آل برسد.

مدیرعامل آلومینیم‌سازی ایران نیز با اشاره به اهداف بهینه‌سازی خط ۴ گفت: تصفیه گازهای سلول‌های الکترولیز احیا با راندمان ۹۸ درصد تکنولوژی روز فرانسه، تولید آلومینیم با کیفیت رقابتی و مطابق با استانداردهای جهانی، تجهیز کارگاه به سیستم اتوماسیون، صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق در فرایند تولید، حفظ سهم تولید آلومینیم در برنامه کلان کشور و صرفه‌جویی در مصرف مواد اولیه بخشی از اهداف افتتاح این خط است.

بهمن اخوان با اشاره به وضعیت بحرانی بزرگ‌ترین مجموعه ایرالکو در سال گذشته گفت: در ابتدای حضورم در این مجموعه صنعتی این واحد ۱۳۰۰میلیارد دلار بدهی و ۲۸۰میلیارد دلار زیان‌دهی داشت افزود: حساب‌ها و انبار‌ها خالی بود و می‌بایست در پایان ماه ۳۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شد و شرکت در مرحله ورشکستگی قرار داشت.

وی ادامه داد: ما شعار را تبدیل به شعور و شعور را تبدیل به‌کار و سازندگی کردیم و نتیجه اقدامات چند ماه گذشته افتتاح کارگاه تولید ۵۰هزار تنی بیلت در اردیبهشت ماه و راه‌اندازی خط ۴ می‌باشد.

وی تصریح کرد: تأمین اعتبار برای بهسازی و راه‌اندازی خط ۴ از محل بستانکاری‌هایی تأمین شد که ضمانتی بابت بازپرداخت آنها داده نشده بود ولی با پیگیری قاطعانه طلب وصول و هزینه خط چهار شد.

مدیرعامل آلومینیم‌سازی ایران با اشاره به خروج این مجموعه از ذیل ماده ۱۴۱ از بازگشایی نماد بورس ایرالکو خبر داد و گفت: آلومینیم ایران از یک بنگاه ورشکسته سیاسی به یک بنگاه اقتصادی و تولیدی تبدیل شده است.

 

بهمن اخوان توقف فروش محصولات به صورت تهاتر، تلاش برای ساماندهی و بهبود وضعیت دارایی‌های شرکت، ساماندهی قرارداد‌ها و پیمانکاران شرکت از طریق اصلاح ساختار سازمانی مربوطه، کسب سود بالغ بر ۸ میلیارد تومان در ۳ ماهه نخست سال جاری، خرید مواد اولیه بدون واسطه را از جمله اقدامات انجام شده در این مدت برشمرد.