رمز دفاع از کالای ایرانی در بازارهای جهانی اجباری شدن شناسنامه صادراتی است

رمز دفاع از کالای ایرانی در بازارهای جهانی اجباری شدن شناسنامه صادراتی است عضوکمیسیون کشاورزی، آب ‌و منابع طبیعی مجلس، گفت: برگشت خوردن محصولات ایرانی در بازار جهانی اعتماد تاجران بین‌المللی را ‌نسبت به تولیدات‌ ایرانی را کم‌رنگ می‌کند. علی ابراهیمی درگفت وگو با خانه ملت درباره اجباری شدن شناسنامه صادراتی به ویژه برای محصولات […]

رمز دفاع از کالای ایرانی در بازارهای جهانی اجباری شدن شناسنامه صادراتی است

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ‌و منابع طبیعی مجلس، گفت: برگشت خوردن محصولات ایرانی در بازار جهانی اعتماد تاجران بین‌المللی را ‌نسبت به تولیدات‌ ایرانی را کم‌رنگ می‌کند.

علی ابراهیمی درگفت وگو با خانه ملت درباره اجباری شدن شناسنامه صادراتی به ویژه برای محصولات غذایی‌ و کشاورزی، گفت: زمانی که محصولات داخلی ما جهت ارزآوری از کشور خارج می‌شوند به نوعی اعتبار بازار کشاورزی و غذایی ما در عرصه بین‌الملل تلقی می‌شود، بنابراین باید تنها اجازه داد، کالاهایی مجوز صادرات بگیرند که دارای استانداردهای بهداشتی و صادراتی باشند.

نماینده مردم شازند در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که برگشت خوردن محصولات ایرانی در بازار جهانی اعتماد تاجران بین‌المللی را نسبت به تولیدت ایرانی کم‌رنگ می‌کند، تصریح‌کرد: بازگشت به بازارهایی که بر اثر بی‌اعتمادی از بازار جهانی حذف شده‌اند؛ کاری بس دشوار‌ است.

 ابراهیمی افزود: شناسنامه‌دار شدن کالاهای صادراتی ضریب اطمینان تولیدات ایرانی را ‌نیز نزد مشتریان بین‌المللی ارتقا می‌دهد و این درحالی است که تثبیت‌ ایران در بازار جهانی با صادرات محصولات ایرانی و رعایت استانداردهای‌ بین‌المللی به نحو کارشناسی شده امکان‌پذیر است.

وی ادامه‌داد: نباید اجازه داد برخی‌‌ها کالاهای بی‌کیفیت کشاورزی و غذایی را بنام ایران به بازار جهانی صادرکنند و این امر دیگر تاجران ایرانی که تنها کالاهای مرغوب و کیفی را به ریل صادرات ارسال می‌کنند را نیز و ارد بحران می‌کند.

نماینده ‌مردم شازند در مجلس افزود: اساسی‌‌ترین وزارتخانه‌ای که باید در راستای شناسنامه‌دار شدن کالاهای صادراتی اهتمام بورزد وزارت صنعت، معدن‌و تجارت است؛ زیرا ‌این وزارتخانه ‌به‌طور مستقیم با سازمان ملی استاندارد در ارتباط است‌ و از طرفی دیگر نیز وزارت کشاورزی با توجه به رسالتی که دارد می‌تواند این مهم را بیش از‌ پیش عملیاتی و تقویت کند.

 

عضوکمیسیون کشاورزی، آب ‌و منابع طبیعی مجلس با بیان این‌که شناسنامه صادراتی برای محصولات غذایی و کشاورزی‌ باید اجباری شود، یادآور شد: برای تدوام صادرات محصولات کشاورزی به بازارهای جهانی باید محصولات از آغاز تولید تا فروش در بازار مصرفی، تحت مدار کنترلی از جنس شناسنامه قانونی حرکت کنند.