گرانی تولید در ایران

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی ایران عنوان‌ کرد گرانی تولید در ایران عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران از مسایلی که هزینه‌های سربار به بخش تولید کشور تحمیل می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: در نتیجه اثرگذاری این عوامل، کالای ایرانی گران تولید می‌شود و از نظر قیمت، […]

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی ایران عنوان‌ کرد

گرانی تولید در ایران

عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن ‌و کشاورزی ایران از مسایلی که هزینه‌های سربار به بخش تولید کشور تحمیل می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: در نتیجه اثرگذاری این عوامل، کالای ایرانی گران تولید می‌شود و از نظر قیمت، توان رقابت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران کیوان‌کاشفی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی کرمانشاه اظهارکرد: هزینه‌های سربار فشار زیادی به بخش تولید کشور وارد می‌کند و در نهایت تولید کالای ایرانی بسیار گران تمام می‌شود و قادر به رقابت با کالاهای مشابه تولید خارج نیست.

‌وی با انتقاد از وجود برخی قوانین نادرست در کشور، افزود: یکی از مهم‌ترین رویه‌هایی که در کشور باید به صورت ساختاری اصلاح شود نظام بانکی است که مشکلات زیادی برای بخش تولید ایجاد کرده است.

 کاشفی ادامه ‌داد: تا زمانی‌که نرخ سود سپرده‌های بانکی مثل شرایط فعلی بالا باشد، بنگاه‌های اقتصادی ما برای منابع مالی لنگ می‌مانند و منابع در بانک‌ها ذخیره می‌شود.

 عضو هیأت رییسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی ایران با اشاره به اقداماتی که دولت برای کاهش نرخ سپرده‌های بانکی آغاز کرده، گفت: امیدواریم با این روند سرمایه از بانک‌ها به سمت بخش تولید حرکت کند.

 کاشفی از معضل مهم دیگر پیش روی اقتصاد کشور یاد کرد و گفت: به نظر می‌رسد در آینده نزدیک با بحران مالیات‌ستانی مواجه شویم، زیرا شیوه کنونی مالیات‌ستانی در کشور اشتباه است و در این شیوه غلط مرغ تخم طلا را به خاطر گوشتش می‌کشیم.

 وی خاطرنشان‌کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده، امروز بلای بدی بر سر بخش تولید آورده و روند اصلاح آن نیز در مجلس چندان رضایت‌بخش نیست و هنوز نکات مبهم آن اصلاح نشده است.

‌رییس اتاق کرمانشاه از نمایندگان مجلس خواست تمرکز بیش‌تری بر اصلاح این قانون داشته باشند تا در آینده مشکلات حادتر نشود.

‌کاشفی در ادامه از بالا بودن قیمت تمام شده تولید کالای ایرانی هم یاد کرد و گفت: این قیمت تمام شده به توان رقابت کالاهای ما صدمه می‌زند.

 

 وی با بیان این‌که دلایل بالا بودن هزینه تمام شده تولید باید مشخص و حل شود، خاطرنشان‌کرد: متأسفانه در برخی موارد نهادهای دولتی برای انجام کارهای حاکمیتی و نظارتی که در بخش تولید انجام می‌دهند از ما پول طلب می‌کنند.