اختلاف قیمت۵۰درصدی خودروهای فرسوده از بازارفروش تا مراکز اسقاط

عضو کمیسیون صنایع مجلس اختلاف قیمت۵۰درصدی خودروهای فرسوده از بازارفروش تا مراکز اسقاط عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی خودرو فرسوده با قیمت ۲٫۵ میلیون تومان دارای اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین بازار و مراکز اسقاط هستند که در ابتدا مقرر شد این اختلاف قیمت را دولت بپردازد. ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، […]

عضو کمیسیون صنایع مجلس

اختلاف قیمت۵۰درصدی خودروهای فرسوده از بازارفروش تا مراکز اسقاط

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی خودرو فرسوده با قیمت ۲٫۵ میلیون تومان دارای اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین بازار و مراکز اسقاط هستند که در ابتدا مقرر شد این اختلاف قیمت را دولت بپردازد.

ولی ملکی در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص تعطیلی برخی واحدهای اسقاط خودرو در کشور و شرایط فعالیت آنها اظهار داشت: دولت موظف شده است سالانه ۴۰۰هزار دستگاه خودرو که بالای ۱۵ سال سن دارند از رده خارج کند، اما متأسفانه در کشور خودروهای تردد می‌کنند که بیش از ۴۰ سال سن دارند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که این مسأله باعث شده است آلایندگی زیست‌محیطی، تنفسی و در عین حال مسایلی مانند ترافیک و مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی را برای کشور و جامعه ایجاد شود، گفت: در سال‌های اول سالانه ۲۰۰هزار خودرو از رده خارج می‌شد، اگر قرار است در کشور سالانه بین یک‌ونیم میلیون تا دو میلیون خودرو تولید و وارد و به چرخه ناوگان حمل و نقل کشور اضافه شود اگر خروجی نداشته باشیم ساماندهی مسایل ترافیکی و حمل و نقل تبدیل به بزرگ‌ترین مشکل کشور و کلان‌شهر‌ها می‌شود.

وی با اشاره به این‌که این مسأله سالانه بزرگ‌تر می‌شود و معضلاتی را برای کشور ایجاد می‌کند، ادامه داد: در دنیا بعد از ۵ سال یا حداکثر ۱۰ سال خودروهای موجود را براساس درصد مناسبی از تولیدات از رده خارج می‌کنند، در کشور ما باید بر این اساس سالانه به میزان یک‌چهارم خودروهای تولیدی، خودرو فرسوده از رده خارج شود.

ملکی با بیان این‌که متأسفانه یکی از موانع موجود اختلاف قیمت خودروهای فرسوده در مراکز اسقاط با بازار است، تصریح کرد: برخی خودرو فرسوده با قیمت ۲٫۵ میلیون تومان دارای اختلاف قیمت ۵۰ درصدی بین بازار و مراکز اسقاط هستند که در ابتدا مقرر شد این اختلاف قیمت را دولت بپردازد، دولت در حال حاضر برای ساماندهی امور هزینه‌های بیش‌تری را می‌پردازد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که با توجه به هماهنگی دولت، شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها در اکثر شهر‌ها باید هرچه سریعتر این مسأله به‌صورت اجبار انجام شود، خاطرنشان کرد: کمیسیون صنایع نیز باید در این راستا ورود کند که بعد از پایان تعطیلات مجلس این مسأله را در اولویت برنامه‌ها قرار می‌دهیم.