معاون زنگنه:مجلس برای طرح پلکانی بنزین راهکار ارایه کند

  مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به طرح مجلس برای پلکانی کردن نرخ بنزین، گفت: دولت به دنبال تک نرخی کردن بنزین است و ۵ نرخی شدن آن مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. به گزارش ایرنا، عباس کاظمی درباره طرح مجلس برای افزایش و پلکانی کردن نرخ بنزین، افزود: […]

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در واکنش به طرح مجلس برای پلکانی کردن نرخ بنزین، گفت: دولت به دنبال تک نرخی کردن بنزین است و ۵ نرخی شدن آن مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عباس کاظمی درباره طرح مجلس برای افزایش و پلکانی کردن نرخ بنزین، افزود: پیشنهاد دولت تک نرخی کردن بنزین است و درباره جزییات طرح پلکانی کردن نرخ باید از مجلس سؤال کرد.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس این طرح را ارایه کرده‌اند؛ بنابراین باید راهکارهای آن را نیز مشخص کنند.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآوردهای نفتی درباره ماندگاری کارت سوخت گفت: کارت سوخت بنزین در گذشته برای مدیریت مصرف، جلوگیری از قاچاق و تضمین امنیتی عرضه بنزین ارایه شد که طرح موفقی بود.

وی اضافه کرد: اما به تدریج میزان تولید بنزین داخل کشور افزایش یافته و قیمت‌ها نیز بالا رفت و میزان قاچاق کاهش یافت؛ بنابراین دیگر نیاز به عرضه بنزین از طریق کارت سوخت وجود ندارد.

کاظمی، به مشکلات ۵ نرخی شدن بنزین اشاره کرد و ادامه داد: اگر بنزین ۵ نرخی شود مشخص نیست که چگونه باید در پمپ‌های بنزین پول آن را پرداخت و تسویه کرد.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: در زمان دو نرخی بودن بنزین با مشکلات گسترده‌ای در جایگاه‌ها مواجه بودیم و ۵ نرخی کردن بنزین مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد.

** واردات روزانه ۸ میلیون لیتر بنزین در سال ۹۵

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در پاسخ به ایرنا درباره افزایش واردات بنزین در سال ۹۵، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان امسال روزانه ۸ میلیون لیتر بنزین وارد کشور خواهد شد.

وی افزود: اما مسأله این است که واردات بنزین از طریق کشتی انجام می‌شود بنابراین امکان دارد در یک مقطع زمانی میزان واردات بیش‌تر از میانگین در نظر گرفته شده شود اما در هفته‌های بعد میزان واردات کاهش یافته و یا انجام نشود.

وی ادامه داد: در سال گذشته به‌طور میانگین میزان واردات بنزین ۹٫۵ میلیون لیتر بوده اما امسال به ۸ میلیون لیتر کاهش خواهد یافت که بخشی از آن صرف ذخیره‌سازی می‌شود.

 

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی فازهای جدید پالایشگاه‌های ستاره خلیج‌فارس و بندرعباس نیاز کشور به واردات بنزین کاهش می‌یابد.