به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی،۳ مرکز تحقیقاتی در شرکت ملی گاز شکل گرفت

  مدیریت پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سه مرکز تحقیقاتی در حوزه ال‌ا.ن.جی، شیرین‌سازی و سیستم‌های هوشمند اندازه‌گیری ایجاد کرد. به گزارش ایرنا، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران گفت، باتوجه به تصمیم‌هایی که در سطح وزارت نفت برای ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها از طریق […]

 

مدیریت پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سه مرکز تحقیقاتی در حوزه ال‌ا.ن.جی، شیرین‌سازی و سیستم‌های هوشمند اندازه‌گیری ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا، مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران گفت، باتوجه به تصمیم‌هایی که در سطح وزارت نفت برای ارتباط نزدیک با دانشگاه‌ها از طریق مراکز تحقیقاتی گرفته شده، یکی از برنامه‌های اساسی مدیریت پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران تمرکز در این حوزه است.

سعید پاک سرشت با بیان این‌که اقدام‌های اولیه خوبی در این زمینه انجام شده است، افزود: تاکنون ۳ مرکز تحقیقاتی در حوزه ال.ان.جی(گازطبیعی مایع شده)، شیرین‌سازی گاز و سیستم‌های هوشمند و توربین راه‌اندازی شده است.

وی با بیان این‌که مرکز تحقیقات ال.ان.جی نسبت به دیگر مراکز پیشرفت بیش‌تری دارد، افزود: براساس برنامه‌های تعریف شده، امسال یک واحد ال.ان.جی به صورت نمونه و پایلوت راه‌اندازی می‌شود.

پاک سرشت اعلام کرد: مرکز تحقیقاتی شیرین‌سازی نیز به صورت جدی فعالیت‌های خود را اجرایی می‌کند و در حوزه طراحی و ساخت این واحدها، موفقیت‌های خوبی به دست آمده است.

به گفته وی، به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در حوزه اندازه‌گیری موضوع جدیدی است که با همکاری دانشگاه علم و صنعت و مرکز تحقیقات توربین و سیستم‌های اندازه‌گیری پیگیری می‌شود.

مدیر پژوهش و فن‌آوری شرکت ملی گاز ایران با اشاره به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: پژوهش و فن‌آوری پیشگام حرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی بوده و بیش‌تر فعالیت‌های این مدیریت در این زمینه تعریف شده است.

وی ادامه داد: وظیفه این مدیریت در حوزه اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت شرکت‌های داخلی، پژوهشگران و اندیشمندان برای تحقق سیاست‌های این حوزه است.

 

حضرت آیت‌ا… خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال ۱۳۹۲ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» را بر اساس بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی به قوای ۳ گانه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند. ایشان سال جاری را به نام « اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام‌گذاری کردند.