نابودی برندها با حذف برچسب قیمت دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیرشفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیرشفاف خریداری کند، مقبول نیست. مسعود دانشمند، کارشناس اقتصادی در گفتوگو با خبرآنلاین در رابطه با حذف برچسب قیمت بر روی کالا گفت: بهطور کلی در تمام دنیا […]
نابودی برندها با حذف برچسب قیمت
دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیرشفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیرشفاف خریداری کند، مقبول نیست.
مسعود دانشمند، کارشناس اقتصادی در گفتوگو با خبرآنلاین در رابطه با حذف برچسب قیمت بر روی کالا گفت: بهطور کلی در تمام دنیا معاملات باید شفاف باشد، مشخصات کالا روشن باشد و قیمتهای آن بهطور شفاف باشد. کالا باید در معرض دید خریدار باشد که خریدار اگر قصد خرید دارد، تاریخ مصرف، توزیع، تولید و قیمت آن را ببیند و بخرد.
وی افزود: اینکه از روی کالا قیمت آن را حذف کنیم فضای غیرشفاف را ایجاد کردیم. بهطوری که احتمالاً برخی بتوانند با توجه به چهره مشتری سوءاستفاده کنند. به همین ترتیب در فروشگاهها بدون حضور فروشنده نتوانیم کالایی را بفروشیم.
دانشمند ادامه داد: در دنیا فروشگاههای اینترنتی وجود دارد. در فروشگاههای بزرگ نیز کالاها را در قفسه گذاشتند خریدار با توجه به همه مواردی که بر روی کالا ذکر شده با بودجه خود مقایسه میکند و اگر لازم داشت آن را میخرد.
این کارشناس اقتصادی بیان کرد: اگر قیمتها را حذف کنیم باید کنار هر کالایی فروشنده قرار بگیرد که توضیح دهد قیمت آن چند و کجا ساخته شده است. بنابراین اصولاً در دنیای امروز اینکه ما در فضای غیرشفاف کالا را عرضه کنیم و مشتری در فضای غیرشفاف خریداری کند مقبول نیست.
وی عنوان کرد: حتی در فریشاپها مشخصات کالا بهطور دقیق درج شده است و قیمت آنها معلوم است. اگر قیمت را بر روی کالاها نگذارند اتفاقی که میافتد این است که کالا را برمیدارید و پای صندوق میروید، قیمت این کالا هزار تومان است اما بودجه شما ۷۰۰ تومان است و باید این کالا را دوباره برگردانید. عملاً کار و روان تجاری اعتماد به برند از بین میرود.
دانشمند گفت: به برند باید اعتماد شود و مشتری خرید کند. اما با اینکار این اعتماد به برند از بین میرود. به عبارتی بهطور مجموع برند را با این کار از بین میبریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.