خروج ۲۴۶ شهر از تنش آبی

  معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تابستان امسال ۳۰۱ شهر با تنش آبی روبه‌رو خواهند بود. حمیدرضا تشیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحران آبی کشور اظهار کرد: براساس تمهیدات در نظر گرفته شده و افزایش بارندگی‌ها، تعداد شهر‌های دارای تنش آبی از سال گذشته تا […]

 

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور گفت: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته در تابستان امسال ۳۰۱ شهر با تنش آبی روبه‌رو خواهند بود.

حمیدرضا تشیعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بحران آبی کشور اظهار کرد: براساس تمهیدات در نظر گرفته شده و افزایش بارندگی‌ها، تعداد شهر‌های دارای تنش آبی از سال گذشته تا کنون از ۵۴۷ به ۳۰۱ شهر کاهش یافت.

به گفته وی شهرهای بزرگی مانند کرمان، اصفهان، شیراز، مشهد، بندرعباس، و بوشهر شهر‌های بزرگی هستند که در معرض تنش آبی قرار دارند.

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور با بیان این‌که ۱۵ سال است کشور دچار بحران بی‌آبی شده است، تصریح کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر تأثیری در بهبود شرایط بحرانی کشور ندارد لذا مردم باید ۲۰ درصد در میزان مصرف خود صرفه‌جویی داشته باشند.

تشیعی با اشاره به وضعیت بارندگی‌ها، گفت: براساس آمار شرکت مدیریت منابع آب ایران تا ۱۸ فروردین ماه میزان بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و نسبت به دراز مدت ۳ درصد رشد داشته است.

 

وی افزود: در حوزه آبریز فلات مرکزی که اکثر شهر‌ها دارای تنش آبی هستند مانند شهر‌های کرمانری، اصفهان و شیراز میزان بارندگی‌ها نسبت سال گذشته ۶ درصد و نسبت به درازمدت ۱۸ درصد کاهش داشته است.