راه‌اندازی سامانه رصد دولت الکترونیک برای کشف کوتاهی دستگاه‌های اجرایی

خواسته جهانگیری از وزیر ارتباطات راه‌اندازی سامانه رصد دولت الکترونیک برای کشف کوتاهی دستگاه‌های اجرایی معاون اول رییس‌جمهور با دفاع از هوش و ابتکار عمل آذری‌جهرمی برای تصدی پست وزارت ارتباطات گفت: کسانی که به هر دلیل مطالب ناحق در مورد وی گفته‌اند، روزی مجبور به حلالیت طلبیدن خواهند شد. به گزارش مهر، اسحاق‌جهانگیری در […]

خواسته جهانگیری از وزیر ارتباطات

راه‌اندازی سامانه رصد دولت الکترونیک برای کشف کوتاهی دستگاه‌های اجرایی

معاون اول رییس‌جمهور با دفاع از هوش و ابتکار عمل آذری‌جهرمی برای تصدی پست وزارت ارتباطات گفت: کسانی که به هر دلیل مطالب ناحق در مورد وی گفته‌اند، روزی مجبور به حلالیت طلبیدن خواهند شد.

به گزارش مهر، اسحاق‌جهانگیری در مراسم تودیع و معارفه وزرای ارتباطات دولت یازدهم و دوازدهم، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی گفت: باید شرایط دولت یازدهم در ابتدا و انتها را با دید منصفانه بنگریم.

وی با بیان این‌که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسیر برای توسعه بازشده و این مسیر باید با قوت بیش‌تری ادامه یابد، اضافه‌کرد: فناوری اطلاعات یکی از بخش‌های پیشران توسعه است و نقش موتور محرک برای سایر بخش‌های کشور را دارد. به همین دلیل، توسعه این بخش می‌تواند توسعه شتابان کشور را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اولویت‌های اصلی کشور مطابق با تأکیدات مقام‌معظم‌رهبری در حوزه مسایل اقتصادی گفت: مسأله اقتصاد مقاومتی یکی از اولویت‌های اصلی است و فناوری اطلاعات و ارتباطات در ۵ رویکرد این سیاست، رکن اولیه را دارد.

معاون اول رییس‌جمهور با تأکید بر لزوم استفاده از بخش‌های مرتبط با نرم‌افزار و سخت‌افزار در مسأله اقتصاد مقاومتی، گفت: باید صادرات نرم‌افزار و سخت‌افزار در این بخش به نقاط قوت اقتصاد کشور تبدیل شود. در همین حال موضوع اقتصاد متکی بر دانش و استفاده از استارت‌آپ‌ها نیز دیگر ارکان این بخش است.

جهانگیری موضوع عدالت‌محوری و مردمی بودن را از دیگر محورهای اصلی توسعه در جهت‌گیری‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: اگرچه این حوزه ممکن است با آسیب و تهدید هم همراه باشد اما هر ابزاری می‌تواند به ابزاری برای خدمت تبدیل شود و برعکس. به همین دلیل باید از فرصتهای فناوری اطلاعات استفاده مطلوب داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم استقرار دولت الکترونیک برای ارایه خدمات آنلاین به مردم و ایجاد شفاف‌سازی در نظام اداری و اقتصادی کشور، گفت: فساد باید از نظام اداری اقتصاد کشور برداشته شود. اطلاعات بسیاری در مورد فساد اداری در اختیار ما است و لازم باشد آن را اعلام می‌کنیم اما هم‌اکنون بیش‌تر به دنبال مبارزه با این مسأله هستیم.

وی از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم خواست تا با ایجاد «داشبورد اندازه‌گیری وضعیت دولت الکترونیک»، امکان رصد لحظه‌ای پیشرفت دولت الکترونیک را برای وی و رییس‌جمهور فراهم کند و درصورتی که این پروژه با سرعت مناسب پیش نرفت، مشخص شود که کدام دستگاه‌ها در این زمینه کوتاهی کردند.

جهانگیری مطالبه بعدی دولت از وزارت ارتباطات را تکمیل شبکه ملی اطلاعات برشمرد و خاطرنشان‌کرد: باید کمبود و نواقص این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتخاب آذری‌جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات دولت دوازدهم، گفت: در دولت پیرمرد‌ها ایشان جوان هستند اما ما هم که در ابتدا وزیر شدیم همین سن و سال را داشتیم اما از آنجایی که مهندس جهرمی نخستین وزیر متولد بعد از انقلاب هستند، یک بدعت در دولت محسوب می‌شود.

 

معاون اول رییس‌جمهور با دفاع از هوش و ابتکار عمل آذری‌جهرمی برای تصدی پست وزارت ارتباطات گفت: اطمینان دارم کسانی که در زمان معرفی و انتخاب ایشان برای وزارت ارتباطات، دغدغه داشته و به هر دلیل مطالب ناحق در مورد مهندس جهرمی گفته‌اند، روزی مجبور خواهند شد از وی حلالیت بطلبند. مطمئن هستم که وی با عمل، به تمامی این دغدغه‌ها پاسخ خواهد داد.