آنجلینا جولی سخنران جشنواره تورنتو شد

آنجلینا جولی سخنران جشنواره تورنتو شد جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با معرفی ۲۴۴ فیلم بلند حاضر در این جشنواره اسامی سخنرانان این دوره از جشنواره را نیز اعلام کرد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آنجلینا جولی که پیش‌تر اعلام شده بود با فیلم جدیدش درباره نسل‌کشی در کامبوج در این دوره حضور […]

آنجلینا جولی سخنران جشنواره تورنتو شد

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با معرفی ۲۴۴ فیلم بلند حاضر در این جشنواره اسامی سخنرانان این دوره از جشنواره را نیز اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آنجلینا جولی که پیشتر اعلام شده بود با فیلم جدیدش درباره نسل‌کشی در کامبوج در این دوره حضور دارد، اکنون به عنوان یکی از سخنرانان این جشنواره معرفی شد.

در این دوره جشنواره فیلم تورنتو که از ۷ تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور) برگزار می‌شود، آنجلینا جولی با فیلم «اول پدرم را کشتند» حضور دارد. درعین حال خاویر باردم ستاره سینمای اسپانیا، هلن‌میرن بازیگر انگلیسی و گائل‌گارسیا‌برنال مکزیکی نیز از دیگر سخنرانان جشنواره امسال خواهند بود.

برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند فیلم آرژانتینی «تیگره» (زبانی که در اریتره و سودان تکلم می‌شود) ساخته سیلوانااشنایسر و اولیس‌پورا‌گوآردیولا به عنوان فیلم افتتاحیه بخش جنبی «دیسکاوری» و نیز فیلم «ردپاهای بشری» ساخته کارگردان نیوزیلندی نیک‌گورمان در برنامه اختتامیه این بخش به نمایش درمی‌آیند.

با معرفی فیلم‌های حاضر در این بخش در مجموع شمار فیلم‌های امسال جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به ۳۳۹ فیلم رسیده است که شامل ۲۴۴ فیلم بلند و ۸۴ فیلم کوتاه است که کم‌تر از سال پیش است که ۳۹۷ فیلم شامل ۲۹۶ فیلم بلند در آن به نمایش درآمده بود.

این نشان‌دهنده کاهشی ۲۰ درصدی و شامل کاهش حدود ۶۰ فیلم است.

کامرون‌بیلی، مدیر هنری این جشنواره گفت دوره ۲۰۱۷ این رویداد در عین حال مکانی برای به چالش کشیدن بسیاری از استادان سینما از جمله استودیوهای هالیوودی و بازار فروش غیررسمی فیلم است و همچنان در رقابت با فستیوال‌های ونیز و تلوراید که در فصل اهدای جوایز نقش مهمی ایفا می‌کنند، است.

 

این جشنواره سال پیش فیلم‌های مهم سال چون «لالالند» و «مهتاب» را به نمایش درآورد که منتقدان به سرعت آنها را در میان رقبای اصلی اسکار قراردادند.