معاون ساخت و توسعه راهها ۵مذاکره با سرمایهگذاران برای ساخت آزادراه فیروزکوه معاون ساخت و توسعه راهها با بیان اینکه ۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه فیروزکوه باقی مانده است، گفت: تا پایان سال جاری بزرگراه رودهن- فیروزکوه – ساری تحویل میشود. به گزارش ایسنا محمدرضاکدخدازاده درباره آخرین جزییات پروژههای ساماندهی راههای منتهی به استانهای شمالی […]
معاون ساخت و توسعه راهها
۵مذاکره با سرمایهگذاران برای ساخت آزادراه فیروزکوه
معاون ساخت و توسعه راهها با بیان اینکه ۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه فیروزکوه باقی مانده است، گفت: تا پایان سال جاری بزرگراه رودهن- فیروزکوه – ساری تحویل میشود.
به گزارش ایسنا محمدرضاکدخدازاده درباره آخرین جزییات پروژههای ساماندهی راههای منتهی به استانهای شمالی کشور، اظهارداشت: با توجه به ایجاد ترافیک طولانی در مسیرهای منتهی به استانهای شمالی در ایام پیک سفر، برای رفع این دغدغه مردم و مسافران در همان ابتدای دولت دوازدهم پروژه ساماندهی مسیرهای منتهی به شمال کشور را در دستور کار قراردادیم.
وی افزود: برای توزیع ترافیک در مسیرهای منتهی به شمال، محورهای متعددی را تعریف و تعریض محورهای موجود را در حال اجرا داریم.
معاون ساخت و توسعه راههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اجرای ۵ پروژه برای ساماندهی محورهای منتهی به شمال کشور گفت: تبدیل محور رودهن- فیروزکوه- قائم شهر- ساری به بزرگراه، تعریض محور هراز، ساخت و تکمیل محور قزوین- الموت- تنکابن و محور آزادراه تهران- شمال و تکمیل باقیمانده محور قزوین- رشت در دستور کار قرار دارد.
کدخدازاده با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه در کنار رفع گلوگاههای ترافیکی، بحث اقتصاد محلی و ملی است، ادامهداد: این مسیرها از محورهای گردشگری کشورمان محسوب میشود از سوی دیگر میتوانند راههای دسترسی به شهرکهای صنعتی در استانهای شمالی کشورمان باشند که امر ترانزیت و جابهجایی کالا را تسهیل کند.
وی افزود: برای مقاصد مختلف در استانهای شمال کشور، محورهای متعددی پیشبینی شده است که ترافیک در این مسیرها توزیع شود و افراد میتوانند با توجه به مقصد خود محور مورد نظر را انتخاب کنند.
معاون ساخت و توسعه راهها با اشاره به تعریض محور رودهن- ساری و تبدیل آن به بزرگراه اظهارداشت: این محور از رودهن به سمت فیروزکوه و قائمشهر چیزی حدود ۱۸۷ کیلومتر است که از این پروژه تنها ۵ کیلومتر باقی مانده است .
این مقام مسؤول ادامه داد: برای تعریض و تبدیل این ۵ کیلومتر به بزرگراه باید تملک اراضی صورت بگیرد که ارزش تنها ۳ کیلومتر از این مسیر ۵۰ میلیارد تومان ارزیابی شده است پس از تملک اراضی در این محور، پروژه تکمیل خواهد شد.
کدخدازاده با بیان اینکه پروژه بزرگراه محور فیروزکوه امسال به پایان میرسد، گفت: امکان تبدیل این محور به آزادراه وجود دارد منوط به اینکه سرمایهگذاران از این پروژه استقبال کنند.
وی افزود: یکی از مواردی که برای ورود سرمایهگذاران در پروژههای آزادراهسازی حایز اهمیت است، بحث راههای دسترسی به راه موجود است، قاعدتاً در اطراف این محور روستاهای متعددی راه دسترسی به این محور را دارند و از آنجایی که مدل سرمایهگذاری در این پروژهها BOT و برگشت سرمایه از طریق عوارض است، همین تعدد راههای دسترسی مانع از استقبال سرمایهگذاران میشود.
معاون ساخت و توسعه راهها با بیان اینکه برنامههایی برای آزادراهسازی در این محور در دستور کار قرار گرفته شده، گفت: در حال مذاکره با سرمایهگذاران برای ساخت آزادراه در این محور هستیم اما قاعدتاً منطبق بر مسیر موجود نخواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.