افزایش قیمت برنج با هم‌دستی بنکداران و فروشندگان

  نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از افزایش بی‌سابقه نرخ برنج در بازار انتقاد کرد و گفت: مجازات سنگین در انتظار اختلاط‌کنندگان برنج ایرانی و خارجی است. محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با خانه ملت، از افزایش بی‌سابقه نرخ برنج در بازار انتقاد کرد و گفت: هیچ اتفاقی که منجر به افزایش […]

 

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، از افزایش بی‌سابقه نرخ برنج در بازار انتقاد کرد و گفت: مجازات سنگین در انتظار اختلاط‌کنندگان برنج ایرانی و خارجی است.

محمدتقی توکلی در گفت‌وگو با خانه ملت، از افزایش بی‌سابقه نرخ برنج در بازار انتقاد کرد و گفت: هیچ اتفاقی که منجر به افزایش نرخ برنج باشد، رخ نداده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی، با بیان این‌که نرخ گذاری‌های سلیقه‌ای برخی فروشندگان با اعمال محدودیت در عرصه این محصول به رشد قیمت آن منجر شده است، افزود: سازمان‌های نظارتی باید ضمن برخورد با نرخ گذاری‌های سلیقه‌ای با متخلفان حوزه بازار برخورد کند.

بسیاری از افزایش نرخ‌‌ها در بازار با موج سواری بر شایعه‌ها صورت می‌گیرد

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید براین‌که بسیاری از افزایش نرخ‌‌ها در بازار با موج سواری بر شایعه‌ها صورت می‌گیرد، تصریح کرد: رشد قیمت برنج در روزهای اخیر نتیجه تفاهم برخی فروشندگان سوءاستفاده کننده با القای جو روانی کمبود تولید کالا در بازار بوده است.

وی با بیان این‌که نرخ برنج به سطح قیمتی قبل خود باز خواهد گشت، تأکید کرد: برای جبران ضررهای وارده به مردم در نتیجه نوسان قیمتی این محصول، باید از رشد دوباره نرخ آن در بازار با اعمال کنترل‌‌ها و نظارت‌های دقیق جلوگیری کرد.

اختلاط برنج ایرانی و خارجی به ضرر تولیدکننده داخلی است

توکلی با اشاره به برخی زمزمه‌ها مبنی بر اختلاط برنج ایرانی و خارجی، تأکید کرد: متأسفانه اقدام به اختلاط برنج ایرانی و خارجی دور از ذهن نبوده و تنها راه مقابله با چنین اقدام سوءاستفاده‌گرانه‌ای نظارت شدید بر امکان عرضه برنج و همچنین برخورد قاطع با متخلفان است.

وی ادامه داد: اختلاط برنج توسط متخلفان و سودجویان در نهایت به زیان تولید‌کنندگان داخلی است.

 

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مجلس به ویژه کمیسیون کشاورزی به کالا‌‌ها و محصولات مصرفی مردم حساس بوده و به‌طور حتم به موضوع گرانی و اختلاط برنج ایرانی در نخستین فرصت پیش رو رسیدگی خواهد کرد.