معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت سهم فروشگاههای زنجیرهای در نظام توزیع کمتر از ۱۰ درصد است معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت و توسعه کسبوکارهای نوین اقتصاد پایدار را به دنبال خواهد داشت و اصناف باید خود را با دنیای پرتلاطم سرعت همگام کنند. یدا…صادقی در گفتوگو […]
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت
سهم فروشگاههای زنجیرهای در نظام توزیع کمتر از ۱۰ درصد است
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت و توسعه کسبوکارهای نوین اقتصاد پایدار را به دنبال خواهد داشت و اصناف باید خود را با دنیای پرتلاطم سرعت همگام کنند.
یدا…صادقی در گفتوگو با پایگاه اطلاعرسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: برای هماهنگی با سرعت و پیشرفت امروز جهان در وهله اول باید خود را با این سرعت هماهنگ و پذیرای تغییرات باشیم چون پدیدههای نوین در زندگی همه رسوخ کرده و تکنولوژیهای جدید به سرعت در حال رشد است.
وی در خصوص فعالیت فروشگاههای زنجیرهای گفت: فروشگاههای زنجیرهای پدیده خیلی جدید نیست؛ قبل از انقلاب و دهههای اخیر هم فعالیت داشتهاند اما به اقتضای زمان و شرایط امروزی، در چند سال اخیر ایجاد فروشگاههای زنجیرهای روند رو به رشدی را طی کرده است.
صادقی افزود: فعالیت فروشگاههای زنجیرهای از دهه ۵۰ شروع شده و اکنون اتحادیه فروشگاههای زنجیرهای دو هزار و ۵۰۰ شعبه در کل کشور دارد که نسبت به یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد توزیعی که در امور تولید متمرکز هستند، از نظر مساحت، عرضه و تعداد بسیار ناچیز است ضمن اینکه از نظر گردش مالی کمتر از ۱۰ درصد خردهفروشی در ایران در فروشگاههای زنجیرهای معامله میشود.
وی اظهارکرد: در اکثر کشورهای دنیا حداقل تا ۲۰ درصد نظام توزیع در اختیار فروشگاههای زنجیرهای است و در برنامه بلندمدت ایران نیز در افق نهایی ۲۰ درصد پیشبینی شده است که امیدواریم به آن برسیم.
صادقی با بیان اینکه فروشگاههای زنجیرهای مزایایی هم ایجاد کردند، گفت: یکی از مزایای آن استقبال مصرفکنندگان بوده که باعث افزایش تعداد فروشگاهها شده است. همچنین سفارش مطمئن و پایدار به بخش تولید از دیگر مزایای آن است که بخش تولید را تقویت میکند و اینکه فرایند تأمین تا توزیع را یکپارچه کرده و بخشی از این منابع را به مصرفکننده منتقل و مصرفکنندگان را جذب میکنند.
صادقی با بیان اینکه اصناف هم میتوانند در قالب فروشگاههای زنجیرهای فعالیت داشته باشند، افزود: در اوایل انقلاب هم صنوف تعاونی داشتند و الان هم میتوانند در قالب شرکت تعاونی به قیمت دست اول کالا را خریداری کنند. اگر بخواهیم با نگاه غیرتعاونی هم به این موضوع نگاه کنیم، میتوان در قالبهای صدتایی یا دویستتایی یا دههزارتایی نسبت به تأسیس شرکتهای پیشتیبان اقدام کرد و با طراحی لوگو یا برند شرکت اقدام کرد و از مزایای فروشگاههای زنجیرهای بهرهمند شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.