ضرب‌الاجل وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی وضعیت شکاف دیجیتال

ضرب‌الاجل وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی وضعیت شکاف دیجیتال وزیر ارتباطات در راستای شفاف‌سازی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها، برای مدیران ICT استان‌ها، ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرد. به گزارش مهر، یکی از انتقاداتی که در جلسه رأی اعتماد محمدجوادآذری‌جهرمی و پس از دفاع وی از برنامه‌هایش از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد، نداشتن آمار […]

ضرب‌الاجل وزیر ارتباطات برای شفاف‌سازی وضعیت شکاف دیجیتال

وزیر ارتباطات در راستای شفاف‌سازی وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌ها، برای مدیران ICT استان‌ها، ضرب‌الاجل یک ماهه تعیین کرد.

به گزارش مهر، یکی از انتقاداتی که در جلسه رأی اعتماد محمدجوادآذری‌جهرمی و پس از دفاع وی از برنامه‌هایش از سوی نمایندگان مجلس مطرح شد، نداشتن آمار شفاف از وضعیت فناوری اطلاعات در استان‌های کشور بود. به نحوی که نمایندگان مجلس معتقد بودند که وزیر پیشنهادی ارتباطات تنها از وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی و موضوع فناوری ارتباطات استان‌ها با خبر است.

حال پس از کسب رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس و سپردن مسؤولیت وزارت ارتباطات به آذری‌جهرمی، وی در اولین اقدام به مدیران کل ICT استان‌ها برای ارایه آمار دقیق از وضعیت ارتباطی شهرستان‌ها و روستاهای هر استان، دستور داده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خطاب به همه مدیران استان‌ها تأکیدکرد: تا یک ماه آینده آمار دقیقی از حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در شهرستان‌ها و روستاهای استان خود به تفکیک ارایه کنند تا کمبود‌ها و مشکلات مناطق مختلف به صورت شفاف احصا و برای رفع آنها اقدام شود.

آذری‌جهرمی در نشست مدیران ICT استان‌ها با اشاره به این‌که ساختار کنونی ادارات کل استان‌های این بخش، مناسب نیست، گفت: انتظاراتی که ما در استان‌ها داریم با این ساختار‌ها تناسب ندارد.

وی با اشاره به اهدافی که در برنامه ششم توسعه برای بخش ICT در نظر گرفته است، خاطرنشان‌کرد: ارزش زیربخش مخابرات سالانه باید ۱۹٫۴ درصد رشد داشته باشد و در طول ۵ سال در یک توسعه متوازن ۲٫۵ برابر شود و همچنین سالانه ۱۰۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد شده که تمام این آمار نشان می‌دهد که در پایان برنامه ششم توسعه، به ۵ برابر وضع موجود برسیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکیدکرد: برای رسیدن به این اهداف نیاز به مدیر مطلع نسبت به عرصه بازار در استان‌ها داریم که از مشکلات و وضعیت کل شهرستان‌ها و روستا‌ها استان خود آگاه باشد و همچنین آمار درآمد اپراتور‌ها و تعداد کاربران آنها در شهرستان‌ها و سرانه هزینه هر فرد برای ارتباطات را به تفکیک و دقیق ارایه دهد.

وی با اشاره به وجود ۸۳۰۰ باجه پست بانک در کل کشور، افزود: با این وجود فقط ۳۰ درصد مناطق کشور مجهز به باجه پست بانک هستند و در ۷۰ درصد مناطق ایران پست بانک حضور ندارد که این اقدام نیاز به اراده و عزم جدی دارد.

آذری جهرمی با بیان این‌که رونق کسب و کار‌ها شعار اصلی ما در این دوره است، افزود: برای ایجاد کسب و کار‌ها ضرورت دارد که زیرساخت‌های ارتباطی کامل شود و اگر در روستا‌ها زیرساخت‌های ارتباطی کامل نباشد به این معنی است که بخشی از مردم را از بازار ICT خارج کرده‌ایم.

وی با تأکید بر این‌که در حوزه اشتغال به صورت جدی باید عمل کنیم، گفت: در صورت نیاز مراکز مشاوره برای کسب و کار‌های نو در استان‌ها ایجاد شود .

 

وزیر ارتباطات بر ارایه سرویس وای‌فای در فرودگاه‌ها، پایانه‌های راه‌آهن و مسافربری در استان‌ها تأکیدکرد و گفت: ما وقتی برای از دست دادن نداریم و تا کنون هم عقب هستیم و من امید بسیاری به مدیران استان‌ها برای جبران این عقب‌افتادگی در این حوزه دارم.