رییس مجلس شورای اسلامی:لزوم رفع ابهام در نحوه هزینه‌کرد منابع حاصل از حذف یارانه ۳ دهک درآمدی

  رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر رفع ابهام بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۵ گفت: نحوه هزینه کرد منابع حاصل از حذف سه دهک درآمدی در این تبصره باید شفاف‌سازی شود. به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه […]

 

رییس مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر رفع ابهام بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۹۵ گفت: نحوه هزینه کرد منابع حاصل از حذف سه دهک درآمدی در این تبصره باید شفاف‌سازی شود.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال ۱۳۹۵ کل کشور به علت اشکال فنی در دستگاه ثبت رأی، موافقت و مخالفت خود را به صورت قیام و قعود ابراز کردند و نهایتاً با ارجاع این تبصره به کمیسیون تلفیق موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در توضیح بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ لایحه مذکور گفت: منابع حاصل از حذف ۳ دهک درآمدی، بنا بر دغدغه نمایندگان و پیشنهادات مطرح در کمیسیون تلفیق صرفاً برای اشتغال در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: این منابع که حدوداً ۱۲ تا ۱۴ هزار میلیارد در نظر گرفته شده، باید طبق نظر کمیسیون برای اشتغال و تولید کشور صرف شود اما با توجه به مخالف دولت در خصوص این‌که ذیل اشتغال چه مواردی باید باشد نیاز است تا تبصره ۱۴ مجدداً در کمیسیون بررسی و اصلاح شود.

علی لاریجانی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای تبصره ۱۴ گفت: برخی از بندهای این تبصره نیاز به اصلاح نگارشی داشته، همچنین تسهیلات اشتغال باید رفع ابهام شود؛ ضمن آن که مواردی که در قانون هدفمندی در خصوص حمل و نقل و غیره در نظر گرفته شده در این تبصره حذف شده است، لذا نیاز است تا با ارجاع این تبصره به کمیسیون تلفیق ابهامات رفع شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون تلفیق در خصوص تبصره مربوط به سوخت و بنزین تصمیم‌گیری می‌شود، اشکالات مطرح در خصوص هزینه کرد منابع حاصل از بند الحاقی یک یعنی حذف ۳ دهک درآمدی مورد توجه قرار گرفت.