سومین همایش کلوپ هایماسواران ایران در تهران برگزار شد گردهمایی هایماسواران ایران کلوپهای تخصصی خودروها در سراسر جهان فعالیتهای گستردهای را دارند و اعضای آنها همواره از برنامههای مختلف برگزار شده، استقبال میکنند. در ایران نیز کلوپهای تخصصی خودرو غریبه نیستند و چند سالی است که به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کلوپهای […]
سومین همایش کلوپ هایماسواران ایران در تهران برگزار شد
گردهمایی هایماسواران ایران
کلوپهای تخصصی خودروها در سراسر جهان فعالیتهای گستردهای را دارند و اعضای آنها همواره از برنامههای مختلف برگزار شده، استقبال میکنند. در ایران نیز کلوپهای تخصصی خودرو غریبه نیستند و چند سالی است که به همت کمیته کلاسیک فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کلوپهای تخصصی خودروها نیز فعال شدهاند. از جمله این کلوپها باید به کلوپ BMW، Ford Mustang و حتی کلوپهای موتورسیکلتهای Vespa اشاره کرد.
اما این همه ماجرا نیست و دامنه شکل گرفتن رسمی یا غیررسمی کلوپهای خودرو به خودروهای کلاسیک ختم نمیشود. زیرا به تازگی کلوپهای مختلفی از خودروهای جدید نیز در ایران شکل گرفته که یکی از آنها کلوپ HAIMA است. خودروی که دو سال از حضورش در بازار ایران میگذرد و از نظر کیفی جزو تولیدات خوب شرکت ایران خودرو به شمار میرود.
داستان شکلگیری کلوپ این خودرو نیز در نوع خودش جالب است. حسیننعبندیان، مسؤول کلوپ هایما ایران در این خصوص میگوید: واقعیت اینجاست که ما خودمان هم فکر نمیکردیم کار اینقدر جدی شود. اما بنده بعد از خریداری یک دستگاه هایما اتوماتیک در سال ۹۵ و آشنایی با دوستان دیگری که آنها نیز مالک این خودرو بودند، گاهی قرارهایی با هم داشتیم و در امور مختلف فنی با هم مشورتهایی کردیم، سرانجام این دیدارها جدیتر شد و دوستان دیگر مالک هایما نیز به ما پیوستند.
وی ادامه میدهد: کمکم تصمیم گرفتیم یک گروه در تلگرام راهاندازی کنیم که به تبادل نظر در خصوص این خودرو بپردازیم و اگر کسی تجربهای دارد با دیگر اعضای گروه در میان بگذارد. این موضوع کمکم جدی شد و حالا این گروه و کانال تلگرامی حدود ۱۱۹۰ عضو دارد.
به گفته مسؤول این کلوپ بعد از جدی شدن دیدارهای دوستان با هم، در اسفندماه سال ۹۵ و اردیبهشت ماه سال جاری دو همایش در محل دریاچه تهران برگزار شد که استقبال از این برنامهها باعث شد حتی سایت WWW.HAIMACLUPIRAN.COM نیز راهاندازی شود.
یکی از همایشهای کلوپ هایما جمعه گذشته ۲۷مردادماه در محل آبشار تهران، در منطقه غرب تهران برگزار شد. باوجود اینکه قرار بود همایش ساعت ۱۰صبح برگزار شود اما اعضای کلوپ هایما ایران که با خانواده راهی محل برگزاری همایش شده بودند، قبل از ساعت ۱۰ در این حل حضور داشتند و با هم خوشوبش میکردند.
به گفته مسؤول کلوپ هایما ایران ۱۱۱خودرو هایما از انواع اتوماتیک، دستی و توربو در این همایش حضور داشتند و ساعتی را در کنار هم تبادل نظر کردند. نکته جالب توجه حضور مسؤولین بازاریابی و فروش کمپانی هایما چین در این همایش بود! آنها که از استقبال مردم و مالکین خودروهای هایما شگفتزده شده بودند، اذعان کردند در چین هم همایشهایی از این دست برای خودروهای هایما برگزار میشود اما استقبال مردم ایران از برگزاری این همایش واقعاً جالب است.
در این همایش حضور کارشناسان امدادخودرو ایران خودرو هم جالب بود. آنها ضمن حضور در این برنامه با اعضای کلوپ هایما ایران نیز به گفتوگو پرداختند و به سؤالات فنی مردم در خصوص خودروهای هایما پاسخ دادند. همچنین چند خودرو هم به صورت سطحی مورد بازدید کارشناسان امداد خودرو قرار گرفت.
از جمله مباحثی که توسط کارشناسان امدادخودرو برای مالکین خودروهای هایما توضیح داده شد، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (Esc) در خودروهای هایما بود. سیستم کنترل پایداری، یک سیستم پیشرفته کامپیوتری در خودروهای هایما است که از طریق تشخیص و کاهش هرزگردی چرخها، کنترل و پایداری اتومبیل را افزایش میدهد. وقتی که این سیستم، عدم فرمانپذیری مناسب را در خودرو تشخیص میدهد، بهطور هوشمندانه، خودرو را با استفاده از ترمزها کنترل میکند. در این سیستم، ترمزها به صورت مجزا به چرخها اعمال میشوند.
این سیستم بهطور دائم جهت حرکت و فرمان پذیری خودرو را طی رانندگی کنترل میکند و همواره در حال مقایسه مسیر مقصد راننده با مسیر واقعی خودروست. وقتی که میزان قابل ملاحظهای از عدم فرمان پذیری توسط سیستم کنترل پایداری تشخیص داده شود، این سیستم وارد عمل میشود. بهطور مثال، هنگامی که در جادههای لغزنده و در پیچهای تند، خودرو مسیری غیر از مسیر مقصد را طی میکند، در این هنگام، جهت لغزش تخمین زده میشود و ترمزها بهطور جداگانه به چرخی که در حال لغزش غیرعادی است، اعمال میشود. در نتیجه، لغزش اضافی خنثی میشود و اتومبیل به مسیر اصلی باز میشود.
بهمن نظری یکی از اعضای فعال کلوپ که مالک یک هایما توربو است در خصوص این خودرو میگوید: من از دوران قبل از انقلاب تا به حال خودروهای مختلفی از شورلت بلیزر گرفته تا کامارو و سمند داشتهام و به دلیل شغل پدری، کمی هم با مسایل فنی آشنایی دارم. به همین دلیل وقتی خودروی هایما معرفی شد، تحقیقات زیادی در موردش انجام دادم و در آخر به این نتیجه رسیدم که در بازاره قیمتی این خودرو، هایما از هر نظر نسبت به رقیبان برتری دارد.
این عضو کلوپ هایما ادامه میدهد: هایما خودرویی است که نیازهای یک خانواده را برآورده میکند. از نظر هندلینگ و نرمی بسیار بهتر از رقیبانش است، زیرا من خودروهای دیگری در این کلاس هم داشتهام و این موضوع را لمس کردم. ضمن این که آپشنهای مناسبی هم دارد که از جمله آنها باید به دوربین ۳۶۰ درجه و کیفیت صندلیهای مناسب اشاره کرد.
وی از عضویت در کلوپ هایما ایران هم ابراز خرسندی میکند و عقیده دارد: تشکیل این کلوپها برای اعضا و مالکین بسیار مفید است. زیرا وقتی خودروی جدید راهی بازار میشود، خریداران آن اطلاعات گستردهای از ان ندارند. تشکیل کلوپهای تخصصی میتواند باعث تبادلنظر و گرفتن پاسخهای اعضا کلوپ شود.
حسین نعلبندیان، مسؤول کلوپ هایماسواران ایران نیز در خصوص این همایش گفت: قبلاً دو همایش دیگر را برگزار کرده بودیم که یکی در اسفند ماه سال۹۵ و دیگری در اردیبهشت امسال برگزار شد. در واقع این سومین همایش کلوپ هایماسواران ایران است که برگزار میشود.
وی با اشاره به این که کلوپ هایماسواران ایران سعی میکند با ایران خودرو ارتباط برقرار کند، گفت: در حال حاضر کانال تخصصی هایما که به کمک دوستان آن را اداره میکنیم بیش از ۱۱۹۰ عضو دارد و سایت www.Haimaclubiran.com نیز که به همت اعضای کلوپ اداره میشود، از سایتهای پر بازدید در خصوص برند هایما است.
وی در پایان گفت: انشاا… در آینده به دنبال برگزاری تورهای تفریحی با حضور اعضای کلوپ هستیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.