تا ۲۴ شهریورماه مشخص میشود اعلام پیشنهادات ۵ فاینانسور هوایی برای مناقصه خرید ۷ هواپیمای جدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل از ادامه برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسور خرید ۷ هواپیمای جدید تا نیمه سپتامبر (۲۴ شهریور) امسال خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، اصغرفخریهکاشان در حاشیه نشست کارگروه لجستیک معاونت حمل و […]
تا ۲۴ شهریورماه مشخص میشود
اعلام پیشنهادات ۵ فاینانسور هوایی برای مناقصه خرید ۷ هواپیمای جدید
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل از ادامه برگزاری مناقصه انتخاب فاینانسور خرید ۷ هواپیمای جدید تا نیمه سپتامبر (۲۴ شهریور) امسال خبر داد.
به گزارش مناقصهمزایده، اصغرفخریهکاشان در حاشیه نشست کارگروه لجستیک معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ماهجاری (شهریورماه) دو فروند ATR دیگر وارد کشور میشود، درباره تعیین شرکتهای فاینانسور خرید بقیه هواپیماهای خریداری شدهای از سوی ایران، شرکتهای ایرباس، بوئینگ و ATR گفت: مناقصه انتخاب فاینانسور خرید ۷ هواپیمای جدید در حال برگزاری است و تا ۲۴ شهریور پیشنهادات ۵ فاینانسور هوایی برای این مناقصه اعلام میشود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بینالملل افزود: تلاش میکنیم در همان زمان از بین پیشنهادها، یک یا دو پیشنهادی که شرایط بهتری داشته باشند را انتخاب کنیم.
وی ادامهداد: قراردادهای مالی ایران با این فاینانسورها، غیر از توافقات تجاری و مالی ایران با خود شرکتهای سازنده هواپیماهای ATR، بوئینگ و ایرباس است.
به گفته فخریهکاشان، این ۵ شرکت فاینانسور از چین، نروژ و شرکتهای بینالمللی اروپایی هستند؛ ضمن اینکه در حال بررسی بازار هستیم تا میزان سرمایهگذاری فاینانسورها در تعداد هواپیماهایی که قرار است در هر بار وارد کشور شوند، در هر بسته پیشنهادی مالی این فاینانسورها تعیین کنیم.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی تصریحکرد: در اولین پکیج مالی، قرار است ۷ هواپیما وارد کشور شوند؛ ترجیح ما این است که پکیجهای مالی و تعداد هواپیماها در بستههای کوچک باشد تا نتایج بهتری از بازار حمل و نقل هوایی کشور دریافت کنیم.
وی درباره اختصاص بخشی از قرارداد دریافت وام ۸ میلیارد یورویی ایران از بانک کرهجنوبی و سهم وزارت راه و شهرسازی از این تسهیلات گفت: قرار است بخشی از این تسهیلات را به قطار اصفهان – اهواز اختصاص دهیم که براساس یک یا دو خطه بودن این مسیر، دو تا ۵ میلیارد دلار از آن را به ساخت این خط آهن اختصاص خواهیم داد. همچنین بخش دیگری از این تسهیلات به خرید ۶۰۰ دستگاه واگن باری از کرهجنوبی اختصاص مییابد.
فخریهکاشان تأکیدکرد: خط آهن اصفهان – اهواز قرار است براساس زیرساختهای قویتری ساخته شود تا سرعت سِیر و حرکت در این مسیر نسبت به سایر خطوط ریلی بیشتر باشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.