تلگرام، یک عضو هیأت‌مدیره نظام ‌مهندسی را برکنار کرد

    یکی از اعضای نظام مهندسی استان‌ها با انتشار مطالبی توهین‌آمیز و غیرواقع علیه همکار خود در شبکه اجتماعی تلگرام راهی شورای انتظامی و رد صلاحیت شد. به گزارش ‌صما یکی از اعضای نظام مهندسی که توانسته بود در دور هفتم به هیأت مدیره استان خود راه یابد، با انتشار مطالبی توهین‌آمیز و غیرواقع […]

 

 

یکی از اعضای نظام مهندسی استان‌ها با انتشار مطالبی توهین‌آمیز و غیرواقع علیه همکار خود در شبکه اجتماعی تلگرام راهی شورای انتظامی و رد صلاحیت شد.

به گزارش ‌صما یکی از اعضای نظام مهندسی که توانسته بود در دور هفتم به هیأت مدیره استان خود راه یابد، با انتشار مطالبی توهین‌آمیز و غیرواقع علیه همکار خود در شبکه اجتماعی تلگرام راهی شورای انتظامی شد و با ارایه اسناد و مدارک از سوی شاکی با گرفتن محکومیت انتظامی رد صلاحیت و از عضویت هیأت مدیره استان خود برکنار شد.

براساس شنیده‌های خبرنگار ‌صما این عضو هیأت مدیره چون در فرصت مقرر نتوانست رضایت شاکی را جلب کند راهی به جز پذیرش خطا نداشت و با گرفتن محکومیت انتظامی رد صلاحیت و از عضویت هیأت مدیره استان خود برکنار شد.

شاید بتوان گفت این فرد اولین قربانی فعالیت تلگرامی در میان هیأت مدیره‌های نظام مهندسی باشد اما واقعیت حاکم برای شبکه‌های اجتماعی و بررسی محتوایی مطالبی که در برخی از گروه‌های منتسب به اعضای نظام مهندسی ساختمان منتشر می‌شود بیانگر این موضوع است که این محکومیت آخرین مورد نخواهد بود.

امروزه شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند انتشار دیدگاه‌ها و اخبار را در دسترس همگان قرار دهند. عمومی و همگانی‌شدن ارتباطات شبکه‌ای در افزایش آگاهی‌های عمومی نقش مؤثری دارد و باعث پیوند و افزایش همکاری و هماهنگی بین اعضای گروه‌ها و اصناف شود؛ اما این دسترسی به انتشار اطلاعات، لبه‌ای تیز هم دارد و آن هم ناآشنایی به قوانین و آیین‌نامه‌های حقوقی مطبوعات است که می‌تواند سبب اعلام جرم بر علیه شخص منتشرکننده شود.

 

به واقع سؤال اصلی این است که چرا برخی افراد به خود اجازه می‌دهند که بدون توجه به عواقب حقوقی، هر نوع مطلب کذب و یا توهین و افترا بر علیه سایر اشخاص و گروه‌ها را منتشر کنند؟ پاسخ به این سؤال می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات حاکم بر فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باشد.