شکر ایرانی در آستانه خودکفایی

شکر ایرانی در آستانه خودکفایی مشاور وزیر جهادکشاورزی، از خودکفایی ایران در تولید شکر تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: وابستگی کشور به واردات روغن کاهش یافت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ‌رمضان‌نژاد با اشاره به این‌که ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر خودکفا می‌شود، اظهار داشت: تأمین غذا […]

شکر ایرانی در آستانه خودکفایی

مشاور وزیر جهادکشاورزی، از خودکفایی ایران در تولید شکر تا سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: وابستگی کشور به واردات روغن کاهش یافت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ‌رمضان‌نژاد با اشاره به این‌که ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر خودکفا می‌شود، اظهار داشت: تأمین غذا برای جمعیت رو به رشد با حفظ و پایداری منابع پایه تولید، مهم‌ترین جنبه مدیریت و راهبری بخش کشاورزی است.

وی، افزایش تولیدات کشاورزی و بهبود امنیت غذایی به اتکای تولید داخلی را جهت‌گیری اصلی وزارت جهاد کشاورزی در چهار سال گذشته عنوان کرد و افزود: به دلیل محدودیت‌های اقلیمی به ویژه منابع آب و خاک، افزایش تولیدات با رویکرد افزایش در واحد سطح امکان‌پذیر بوده و بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی «افزایش بهره‌وری» را راهبرد اصلی در مدیریت بخش کشاورزی و تهیه و تدوین برنامه‌ها، طرح‌ها و سیاست‌های کشاورزی قرارداده و در دولت دوازدهم نیز تحقق و اجرای این راهبرد را پیگیری می‌نماید.

 

وی با اشاره به افزایش ۵۰۰هزارتنی و دستیابی به رکورد تاریخی تولید شکر در دولت یازدهم، خاطرنشان کرد: تولید شکر از یک‌میلیون‌و۱۲۳هزارتن در سال ۹۲ به یک‌میلیون‌و۶۴۳هزارتن در سال ۹۵ افزایش یافت و با استمرار سیاست‌های افزایش بهره‌وری و توسعه کشت پاییزه چغندرقند، ایران تا سال ۱۴۰۰ در تولید شکر نیز پس از گندم به خودکفایی می‌رسد.