خود تحریمی اصناف عامل رکود کسب‌وکار

خود تحریمی اصناف عامل رکود کسب‌وکار رییس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان با اشاره به این‌که مقاومت اصناف در برابر شیوه‌های جدید مصرف ‌و فروش موجب رکود در حوزه کسب‌وکار و نوعی خود تحریمی در اصفهان شده است، گفت: برندهای اصفهان قابلیت فروش بومی و منطقه‌ای و سپس گسترش آن به استان و کشور […]

خود تحریمی اصناف عامل رکود کسب‌وکار

رییس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان با اشاره به این‌که مقاومت اصناف در برابر شیوه‌های جدید مصرف ‌و فروش موجب رکود در حوزه کسب‌وکار و نوعی خود تحریمی در اصفهان شده است، گفت: برندهای اصفهان قابلیت فروش بومی و منطقه‌ای و سپس گسترش آن به استان و کشور و در نهایت صادرات را دارند.

به گزارش ایمنا، امیررضاسمائیان در نشست خبری همایش «امروز دیروز نیست» با رویکرد نقش‌آفرینی تبلیغات در جذب مشتری که با همکاری اتحادیه کانون‌های آگهی تبلیغات و اتاق اصناف برگزار خواهد شد، اظهار کرد: امروزه فرهنگ مصرف و فروش در کشورمان بسیار تغییر کرده؛ این در حالیست که بخش صنفی-سنتی ما نسبت به این موضوع مقاومت نشان داده است.

وی با تأکید بر این‌که این مقاومت موجب رکود در حوزه کسب‌وکار و نوعی خود تحریمی در اصفهان شده است، بیان‌ کرد: برای حل این مشکل نیاز به فرهنگ‌سازی و ترویج روش‌های نو داریم و باید به اصفهان تلنگری زد.

رییس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان افزود: برای این‌که اصناف ما دچار اسنپ و تپ‌سی نشوند، باید روش‌های جدید را جایگزین شیوه‌های سنتی کسب‌وکار کرد؛ چرا که این کار می‌تواند در جهت حمایت در تولید ملی و تحقق شعار سال به نفع تولیدکنندگان و فروشندگان باشد.

وی با اشاره به این‌که بدنه سنتی اصناف باید تغییر کنند، گفت: با حمایت وزارت ارشاد، سازمان صنعت‌ و معدن، اتاق اصناف «امروز دیروز نیست» با رویکرد نقش‌آفرینی تبلیغات در جذب مشتری ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در اتاق بازرگانی برگزار خواهد شد و آموزش در این راه می‌تواند اصناف را از معضل رکود فعلی نجات دهد.

سمائیان اضافه‌ کرد: برای جلوگیری از هدر رفت منابع و سرمایه‌های خُرد، اتاق مشاوره پیش از شغل و در حین شغل (راهنمای مشاور شغل) در حاشیه این همایش برپا خواهد شد.

وی با تأکید بر این‌که این همایش در راستای هم افزایی و تغییر فرهنگ کسب و کار و مقابله با خودتحریمی در اصفهان برگزار می‌شود، تصریح‌ کرد: باید زیرساخت‌های فروش را برای محصولات اصفهان فراهم کرد چرا که تولیدات این شهر گستردگی بالایی دارد.

رییس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان بیان ‌کرد: برندهای اصفهان قابلیت فروش بومی و منطقه‌ای و سپس گسترش آن به استان و کشور و در نهایت صادرات را دارند.

وی گفت: متأسفانه چارت سازمانی بسیاری از صنایع و واحدهای تجاری سنتی ما فاقد برنامه و بخش فروش هستند.

سمائیان با تأکید بر این‌که برای صادرات نیاز به برند شدن است، بیان‌ کرد: در این راستا باید در بسته‌بندی و رنگ‌بندی محصولات تولیدی خود با مشاوره‌های لازم تغییر دهیم تا جایگاه صادرات ما ارتقا یابد؛ البته در حال حاضر کیفیت و اصالت تولیدات ایران بالا است.

وی همچنین در خصوص واحدهای فعال زیرمجموعه این اتحادیه، گفت: تاکنون ۲۵۰ نفر در اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، افزود: متأسفانه تعداد واحدهای بدون مجوز و یا زیرزمینی که در اصفهان مشغول به‌ کارند بیش‌تر از واحدهای مجوزدار است.

 

رییس اتحادیه کانون‌های آگهی و تبلیغات اصفهان گفت: خوشبختانه واحدهای دارای مجوز نیز با داشتن افراد متخصص و دانشگاهی فعال هستند.