ورود یک اپراتور مجازی به عرصه ارتباطات ایران گروه شرکتهای شاتل با راهاندازی تجاری خدمات موبایلی و ثابت خود عملاً وارد رقابت در عرصه این خدمات در کشور شد. به گزارش ایسنا، محمدحسینشانهساززاده، رییس هیأت مدیره گروه شرکتهای شاتل در مراسم راهاندازی تجاری- آزمایشی خدمات تلفن همراه اظهارکرد: شاتل موبایل در همه استانها و بیش […]
ورود یک اپراتور مجازی به عرصه ارتباطات ایران
گروه شرکتهای شاتل با راهاندازی تجاری خدمات موبایلی و ثابت خود عملاً وارد رقابت در عرصه این خدمات در کشور شد.
به گزارش ایسنا، محمدحسینشانهساززاده، رییس هیأت مدیره گروه شرکتهای شاتل در مراسم راهاندازی تجاری- آزمایشی خدمات تلفن همراه اظهارکرد: شاتل موبایل در همه استانها و بیش از ۴۰۰ شهر کشور در حال ارایه خدمات است که تا نسل ۴٫۵ اینترنت را نیز پشتیبانی میکند.
او از مهمترین پروژههای این شرکت در آینده خبر داد و گفت: خدمات شاتل از طریق سیستم FTTC و روی کابلهای مسی تا حجم ۶۰۰ مگابایت داده منتقل میشود.
وی با اشاره اینکه چگونه این شرکت با وجود رقبای بسیار قدرتمند و قدیمی در حوزه خدمات تلفنی قادر به رقابت در این بازار خواهد بود اظهارکرد: به دنبال ارایه سرویسهای صوتی و ویدئویی از طریق موبایلی هستیم تا بتوانیم تجربه متفاوتی از خدمات موبایلی را برای مشترکان خود به ارمغان بیاوریم.
شانهساززاده با بیان اینکه ترکیب خدمات شاتل باعث میشود قیمت تمام شده خدمات این شرکت بسیار کم شود، اظهارکرد: خدمات سرویس شاتل در یک پیج واحد ارایه میشود که مشتریان تنها یک بار بابت آن هزینه میکنند و بعد از آن دیگر هزینهای پرداخت نمیکند.
اپراتورهای مجازی (Mobile Virtual Network Operator) که قرار است با استفاده از ظرفیتهای مازاد اپراتورهای صاحب شبکه یعنی همان اپراتورهای اصلی تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) بدون داشتن شبکه زیرساخت، خدماتی را بهکاربران بازارهای خاص عرضه کنند، چندی پیش از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات مجوز فعالیت گرفتند.
در خصوص اینکه اپراتور مجازی چیست و چه کارکردی دارد، اینگونه اعلام شده بود: سرویسهای اپراتور چهارم که به عنوان اپراتور مجازی در کشور فعالیت خواهند کرد همان سرویسهای مشابه اپراتورهای موجود را ارایه میدهند و عمده تفاوتی که خواهند داشت این است که شبکه دسترسی یا همان طیف رادیویی را ندارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.