معاون وزیر ارتباطات مطرح کرد:تسریع اجرای طرح نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF)

  معاون وزیر ارتباطات خواستار تسریع در اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) شد و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مکانی در این طرح، تأکید کرد. به گزارش مهر، نصرا… جهانگرد در نخستین جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی در سال جاری، بر لزوم سرعت بخشیدن به روند […]

 

معاون وزیر ارتباطات خواستار تسریع در اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی (GNAF) شد و بر همکاری دستگاه‌های اجرایی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات مکانی در این طرح، تأکید کرد.

به گزارش مهر، نصرا… جهانگرد در نخستین جلسه کارگروه اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی در سال جاری، بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرایی این پروژه در کشور تأکید کرد.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که در سال‌های آتی اطلاعات پایه مکانی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم توسعه‌یافتگی در ارزیابی کشور‌ها از سوی سازمان ملل متحد به عنوان یک نهاد رسمی بین‌المللی دنبال خواهد شد گفت: این امر اهمیت موضوع را در اجرای پروژه نشانی استاندارد مکانی ملی از تمامی جهات مشخص می‌کند.

وی افزود: اطلاعات پایه مکانی و پیاده‌سازی آن فعالیتی فرا دستگاهی است و با وجود مشکلات بودجه‌ای و تداخل مدیریتی ضروری است در سال جاری همکاری‌ها توسعه یابد.

معاون وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با تأکید بر لزوم تدوین پروتکلی از سوی دستگاه‌های مسؤول به منظور بهنگام‌سازی و تبادل اطلاعات نشانی پستی گفت: از آن‌جا که تجربه عملیاتی زیادی در این زمینه وجود ندارد باید با تکیه بر ظرفیت‌های موجود و داده‌های قدیمی و با استفاده از عوامل و نشانه‌های دیگر به تدریج به نقطه بهینه و دقت کافی دست یابیم.

رییس سازمان فن‌آوری اطلاعات با بیان این‌که دستگاه‌های ذی‌ربط با به اشتراک گذاشتن اطلاعاتشان و پالایش آن‌ها می‌توانند نقش مهمی در روند به هنگام‌سازی اطلاعات مکانی در کشور ایفا کنند، اظهار امیدواری کرد: دستگاه‌های مسؤول بتوانند با همدلی و هم افزایی در جهت اجرای این پروژه ملی گام‌های اساسی‌ بردارند.

 

این کارگروه با حضور مدیرعامل شرکت پست به عنوان مجری پروژه، نمایندگان سازمان ثبت اسناد و املاک، مرکز آمار ایران، سازمان نقشه‌برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و شهرداری برگزار شد.