دلایل فروش املاک مخابرات تشریح شد

  سیدهاشمی با بیان این‌که فروش املاک با مجوز رسمی و به علت الزامات فنی تجمیع مراکز سوییچ یا عدم بهره‌وری و ناکارآمدی بوده است، گفت: پس از خصوصی‌سازی تاکنون ۴۵۷ میلیارد تومان از اموال متعلق به مخابرات فروخته و حدود ۴۷۶ میلیارد تومان املاک خریداری شده است. به گزارش تسنیم، سید مصطفی سیدهاشمی ضمن […]

 

سیدهاشمی با بیان این‌که فروش املاک با مجوز رسمی و به علت الزامات فنی تجمیع مراکز سوییچ یا عدم بهره‌وری و ناکارآمدی بوده است، گفت: پس از خصوصی‌سازی تاکنون ۴۵۷ میلیارد تومان از اموال متعلق به مخابرات فروخته و حدود ۴۷۶ میلیارد تومان املاک خریداری شده است.

به گزارش تسنیم، سید مصطفی سیدهاشمی ضمن اعلام این مطلب و با تکذیب برخی شایعات پیرامون فروش املاک مخابرات گفت: فروش املاک با توجه به قوانین موجود و با اطلاع سازمان خصوصی‌سازی صورت پذیرفته است و بر اساس مصوبات قانونی نمی‌تواند بیش‌تر از یک درصد کل املاک باشد.

وی افزود: دارایی‌های فروخته شده مخابرات، تماماً دارایی‌های غیرمولد بوده و نگهداری آن‌ها جز ایجاد هزینه برای شرکت نتیجه‌ای در پی نداشته است و در مقابل، املاکی خریداری شده که در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد یا در دست ساخت و توسعه برای آینده قرار دارد.

 

رییس هیأت مدیره مخابرات همچنین تصریح کرد: املاک فروخته شده پس از کارشناسی انجام شده و از طریق برگزاری مزایده و مطابق با آیین‌نامه معاملات شرکت به فروش رسیده و تمامی عایدات ناشی از فروش دارایی‌ها صرف توسعه زیربنایی مخابرات شده است.