معرفی شرکت‌کنندگان آزمون استخدام دانش‌بنیان‌ها به تمامی شرکت‌های خصوصی

معاون توسعه پارک فناوری پردیس خبر داد معرفی شرکت‌کنندگان آزمون استخدام دانش‌بنیان‌ها به تمامی شرکت‌های خصوصی صابری گفت: تمامی شرکت‌کنندگان آزمون علاوه بر معرفی به ۳۱۲۵ شرکت دانش‌بنیان به بیش از ۱۶۰۰۰ شرکت خصوصی معرفی می‌شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین صابری، معاون توسعه و فناوری پارک پردیس در نشست خبری آزمون استخدام شرکت‌های […]

معاون توسعه پارک فناوری پردیس خبر داد

معرفی شرکت‌کنندگان آزمون استخدام دانش‌بنیان‌ها به تمامی شرکت‌های خصوصی

صابری گفت: تمامی شرکت‌کنندگان آزمون علاوه بر معرفی به ۳۱۲۵ شرکت دانش‌بنیان به بیش از ۱۶۰۰۰ شرکت خصوصی معرفی می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین صابری، معاون توسعه و فناوری پارک پردیس در نشست خبری آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان گفت: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اولین آزمون استخدام شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان با همکاری و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کار و رفاه اجتماعی و دیگر نهاد و سازمان‌های مرتبط به منظور تأمین سرمایه انسانی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان و ایجاد شرایط مناسب برای داوطلبان کار در سطح کشور برگزار می‌شود.

 وی ادامه‌داد: هدف از برگزاری این آزمون کاهش آمار بیکاری و افزایش کیفیت تولید شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان است.

معاون توسعه و فناوری پارک پردیس یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این آزمون را برابری فرصت استخدام در میان تمام شرکت‌کنندگان خواند و افزود: هر فرد با هر مدرک دانشگاهی و مهارت مرتبط با شغل درخواستی در صورت اثبات توانایی شخصیتی می‌تواند در یک شرکت خصوصی به طرق مختلف به استخدام در ‌آید.

صابری تصریح‌کرد: مزیت دیگر این آزمون تأکید برگزارکنندگان آن بر مهارت افراد است، به‌طوری‌که برخلاف رویه غلط مدرک‌گرایی هر فرد حتی با مدرک غیرمرتبط در صورت اثبات توانایی خود می‌تواند در میان پذیرفته‌شدگان نهایی قرار گیرد.

وی گفت: این آزمون در دو مرحله حضوری و غیرحضوری و در قالب بررسی ۳ بخش توانایی علمی، توانایی مهارتی و شخصیتی برای دستیابی به شغل مناسب برگزار می‌شود.

معاون توسعه و فناوری پارک پردیس بیان‌کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰هزار شرکت صنعتی داریم و چند برابر این تعداد بنگاهای خدماتی نظیر بانک‌ها و مؤسسات مختلف در کشور وجود دارد.

صابری با بیان این‌که متأسفانه حدود ۳ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم، گفت: این مسأله یک شکاف در شرکت‌های خصوصی و دولتی ایجاد کرده است و حداقل با این برنامه‌ها ۵ هزار موقعیت شغلی ایجاد خواهد شد.

 

صابری یادآورشد: تمامی شرکت‌کنندگان علاوه بر معرفی به ۳۱۲۵ شرکت دانش‌بنیان به بیش از ۱۶۰۰۰ شرکت خصوصی عضو شهرک‌های صنعتی کشور و همچنین دیگر شرکت‌های خصوصی بزرگ معرفی خواهند شد.