ممنوعیت واردات ۲۰۰ کالا که مشابه داخلی دارند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ممنوعیت واردات ۲۰۰ کالا که مشابه داخلی دارند رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون منع واردات کالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند تا ماه‌های آینده تصویب خواهد شد. محمدرضاپورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص ممنوعیت واردات کالا اظهار‌ کرد: طرح کنترل واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند از موضوعات […]

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس

ممنوعیت واردات ۲۰۰ کالا که مشابه داخلی دارند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون منع واردات کالاهایی که نمونه مشابه داخلی دارند تا ماه‌های آینده تصویب خواهد شد.

محمدرضاپورابراهیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در خصوص ممنوعیت واردات کالا اظهار‌ کرد: طرح کنترل واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند از موضوعات مهمی بوده که مقام‌معظم‌رهبری بار‌ها در سخنانشان به آن تأکید کرده‌اند که عملاً یک حکم شرعی و قانونی است.

وی افزود: کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست‌های مختلف به همراه وزرای اقتصاد و صنعت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا این موضوع را بررسی کرده و به زودی نتیجه آن طی گزارش به مجلس ارایه خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان این‌که واردات کالاهایی که با همان مقدار و کیفیت در کشور موجود است، توجیه اقتصادی ندارد، گفت: بیش از ۶۰ درصد کالاهای وارداتی در قالب ۲۰۰ قلم جنس وارد می‌شود که لیست آن تهیه شده تا برای آن برنامه‌ریزی شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح ‌کرد: واردات برخی کالا‌ها از طریق نظام تعرفه‌ای کنترل خواهد شد و برخی دیگر به‌طور قطع ممنوع می‌شود، البته بخشی نیز در قالب آیین‌نامه می‌تواند، عملی شود.

 

وی در پایان بیان ‌کرد: هدف از این طرح اجرای، فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری‌، حمایت از تولید و خروج از رکود است که تا اوایل آبان گزارش نهایی بررسی‌ها در این خصوص به مجلس برای تصویب ارایه خواهد شد.