برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی خرید تجهیزات پزشکی در قبرس

قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد‌ برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی خرید تجهیزات پزشکی در قبرس قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با بیان این‌که مناقصه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در کشور قبرس برگزار خواهد شد، گفت: از مجموع ۱۷ کشور هدف، ۱۶ کشور در نشست تخصصی این مناقصه مشارکت داشتند. به گزارش مهر، محسن اسدی‌لاری در حاشیه […]

قائم‌مقام وزیر بهداشت خبر داد‌

برگزاری اولین مناقصه بین‌المللی خرید تجهیزات پزشکی در قبرس

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل با بیان این‌که مناقصه بین‌المللی تجهیزات پزشکی در کشور قبرس برگزار خواهد شد، گفت: از مجموع ۱۷ کشور هدف، ۱۶ کشور در نشست تخصصی این مناقصه مشارکت داشتند.

به گزارش مهر، محسن اسدی‌لاری در حاشیه اولین نشست تخصصی مناقصه بین‌المللی تجهیزات پزشکی که با شرکت نمایندگانی از کشورهای مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اولین مناقصه بین‌المللی خرید تجهیزات سنگین پزشکی توسط هیأت امنای ارزی که هفته آینده در روزنامه‌های بین‌المللی اعلام عمومی می‌شود، برگزار خواهد شد.

وی ادامه‌داد: برگزاری این مناقصه با همکاری وزارت امور خارجه است و انتظار می‌رود عملاً این مناقصه به بهترین وجه برگزار شود و برای این‌که برنامه‌ها به خوبی پیش رود، کمیته‌ای تحت مسؤولیت حوزه بین‌الملل تشکیل شد و در قدم اول کشورهای هدف انتخاب شدند.

اسدی‌لاری ادامه ‌داد: از مجموع ۱۷ کشور هدف، ۱۶ کشور در این جلسه مشارکت جدی داشتند و تمام آنها از گرفتن اطلاعات ابزار رضایت کردند.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در امور بین‌الملل گفت: این مناقصه در کشور قبرس برگزار خواهد شد و تمهیدات مفصلی نیز تنظیم شده است.

وی خاطر‌نشان‌ کرد: امید است تا این اقدام باعث حضور جدی شرکت‌های بین‌المللی تولید‌کننده تجهیزات پزشکی در این مناقصه شود، زیرا به موجب آن هزینه اقدامات پزشکی و خرید‌ها کاهش پیدا کرده و امکان این‌که نمایندگی اصلی شرکت‌ها در ایران فعالیت کنند و ماندگار شوند، وجود دارد و درعین حال تأمین و نگهداری قطعات تجهیزات پزشکی با سهولت بیش‌تری نیز انجام خواهد شد.

اسدی‌لاری افزود: این گام مؤثر، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر بهداشت است که از ۳ سال پیش درحال پیگیری بوده و اکنون به فاز عملیاتی رسیده است، چراکه کیفیت دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی ارتقا خواهد یافت و درنتیجه باعث رشد و ارتقای خدمات پزشکی به مردم خواهد شد.

 

وی با بیان این‌که این مناقصه شروعی برای مناقصات بعدی است، تصریح‌  کرد: برگزاری این‌گونه مناقصات می‌تواند به تداوم و ماندگاری شرکت‌های خارجی بزرگ در ایران منجر شود، به‌طوری که این شرکت‌ها در بازار سلامت ایران به صورت دست اول حضور پیدا کنند که آثار ارزشمندی مانند افزایش کیفیت خدمات‌رسانی، کاهش قیمت خدمات و پرداختی‌‌ها را در پی خواهد داشت.