رییس بنیاد مستضعفان خبر داد بهرهبرداری از قطعه اول آزاد راه تهران – شمال با تلاش پیمانکاران رییس بنیاد مستضعفان در خصوص زمان بهرهبرداری از قطعه اول آزاد راه تهران – شمال، گفت: تکمیل قطعه اول آزاد راه تهران – شمال در دست انجام است. خوشبختانه قطعه ۴ این آزادراه از مرزنآباد تا چالوس […]
رییس بنیاد مستضعفان خبر داد
بهرهبرداری از قطعه اول آزاد راه تهران – شمال با تلاش پیمانکاران
رییس بنیاد مستضعفان در خصوص زمان بهرهبرداری از قطعه اول آزاد راه تهران – شمال، گفت: تکمیل قطعه اول آزاد راه تهران – شمال در دست انجام است. خوشبختانه قطعه ۴ این آزادراه از مرزنآباد تا چالوس زیر بار ترافیک است و تلاش میکنیم تا پایان سال جاری قطعه اول آن نیز برای عبور و مرور مردم از بزرگراه همت تا شهرستانک آماده شود.
به گزارش صما، محمدسعیدیکیا ادامهداد: خوشبختانه روند اجرایی کار در منطقه اول با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی بسیار خوب است و معاون اول رییسجمهوری که چندی پیش از این آزادراه بازدید داشتند، آن را افتخار مهندسی کشور اعلام کردند.
وی توضیح داد: ما برای نخستین بار در کشور مسیرآرایی (معماری راه) را در این آزادراه آغاز کردیم و تجهیزات مورد نیاز برای ایمنی این آزادراه خریداری شده، همچنین پیمانکاران کار خود را در منطقه دوم که ۶۰ درصد آن تونل است، آغاز کردهاند و انتظار داریم با تلاش پیمانکاران، قطعه اول تا پایان امسال به بهرهبرداری برسد.
سعیدیکیا تصریحکرد: قطعه یک آزاد راه تهران – شمال به طول ۳۲ کیلومتر از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت شروع و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سهراهی شهرستانک میرسد.
به گفته رییس بنیاد مستضعفان با افتتاح این قطعه قسمتی از راه فعلی که از طریق کرج میگذرد، حذف و مسیر تهران به شمال حدود ۶۰ کیلومتر کوتاه میشود.
وی با بیان اینکه قرار است این قطعه تا پایان سال جاری زیر بار ترافیک برود، گفت: این قطعه ۳۲ کیلومتری دارای ۱۶ پل و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است.
سعیدیکیا ادامهداد: برای آمادهسازی ۱۲۳ کیلومتر آزادراه تهران – شمال در مجموع باید ۱۴۵ تونل در باند رفت و برگشت این مسیر بین استان تهران و مازندران به طول تقریبی ۱۲۱ کیلومتر ساخته شود و تعداد پلهای بزرگ این مسیر در باند رفت و برگشت نیز ۹۷ پل به طول حدود ۱۳ کیلومتر است و با شیب حداکثر ۶ درصدی جاده در بعضی نقاط، تردد در این محور بیش از ۳۵ درصد کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.
سعیدیکیا ادامهداد: برای ساخت این آزاد راه به خصوص در قطعه یک آن مشکلات زیادی در خصوص زمینهای معارض وجود داشت که خوشبختانه با همکاری تمام دستگاههای اجرایی، وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان مشکلات مربوط به زمینهای معارض این منطقه حل شد و شرکت آزاد راه تهران – شمال که وابسته به بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در نظر دارد با احداث قطعات دو و ۳ در نهایت این آزادراه در سال ۱۴۰۱ به بهرهبرداری کامل برسد.
به گفته سعیدیکیا پیشرفت قطعه یک این آزادراه تا پایان سال ۱۳۹۳ و در ۱۹ سال گذشته فقط ۳۳ درصد بوده، اما با تلاش و عزم مشترک بین بنیاد مستضعفان، وزارت راه و شهرسازی پیشرفت این قطعه از ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۵ به بیش از ۴۵ درصد رسید و هماکنون پیشرفت فیزیکی منطقه یک این آزادراه به بیش از ۸۵ درصد رسیده تا برای بهرهبرداری هموطنان آماده شود.
وی در خصوص اینکه ترمینال سلام فرودگاه امام برای ظرفیت بیش از ۶ میلیون مسافر چه زمانی تکمیل میشود؟ نیز گفت: پیش از این ترمینال سلام برای پذیرش سالیانه ۴ میلیون مسافر در حال تکمیل بود، اما با نظر مسؤولان وزارت راه ظرفیت آن به بیش از ۶ میلیون مسافر افزایش یافت.
وی ادامهداد: از ابتدا عملیات ساخت این ترمینال توسط یکی از شرکتهای بنیاد آغاز شد، اما به علت اتمام اعتبارات وزارت راه و شهرسازی کار متوقف شده بود که پس از مدتی وزیر محترم راه و شهرسازی در نشستی ادامه کار ساخت این ترمینال را مطرح و با مصوبه هیأت دولت عملیات ساخت این ترمینال با مدل جدید تأمین مالی توسط بنیاد و سپس بازپرداخت توسط وزارت راه آغاز شد.
وی ادامهداد: در این طرح قرار است بنیاد با تأمین مالی آن از منابع داخلی و تسهیلات بانکی عملیات ساخت این ترمینال را ادامه دهد. به هرحال بهرهبرداری از این ترمینال عوایدی دارد و مقرر شد این عواید در حسابی ذخیره تا پس از مدتی منابع مالی سرمایهگذاری و سود تسهیلات بانکی از محل این حساب به بنیاد بازگردد.
سعیدیکیا تصریحکرد: هماکنون عملیات ساخت این ترمینال در فرودگاه امام خمینی (ره) ادامه دارد و تلاش خواهیمکرد تکمیل آن با سرعت بیشتری دنبال شود، هرچند که ممکن است چند ماهی در بهرهبرداری از آن به علت تغییر مشخصات موردنظر وزارت راه زمان آن را اضافه کرد.
در حوزه ریلی تنها بهدنبال ارایه خدمات مناسب به مردم هستیم
وی درباره ضرورت توسعه شرکت حمل ونقل ریلی راهآهن شرقی نیز گفت: بنیاد دو شرکت در حوزه ریلی دارد که یکی در حوزه مسافری و یکی در حوزه باری فعال است و طبق برنامه به دنبال ادغام این دو شرکت بودیم اما راهآهن با آن موافقت نکرد.
رییس بنیاد مستضعفان ادامهداد: در حوزه باری این شرکت ریلی به دنبال کار اقتصادی است. بنیاد درصدد است فعالیت این دو شرکت توسعه یابد اما در حوزه مسافری ما درصدد ارایه خدمات مناسب به مردم هستیم.
وی گفت: همواره راهآهن شرقی بنیاد در تلاش است بهترین خدمات را به مردم ارایه دهد تا مردم با آرامش و آسایش بیشتری از قطارهای این شرکت در مسیرهای مختلف استفاده کنند
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.