تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی

  هانیه قنادزاده‌ـ دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با اشاره به تأثیر اختلالات خواب در ایجاد نارسایی قلبی گفت: کسر خواب، ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و بیماری قلبی را بالا  می‌برد. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سعید علیپور پارسا اظهار داشت: این کنگره ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در تالار ابوریحان […]

 

هانیه قنادزاده‌ـ دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلب ایران با اشاره به تأثیر اختلالات خواب در ایجاد نارسایی قلبی گفت: کسر خواب، ریسک ابتلا به افزایش فشار خون و بیماری قلبی را بالا  می‌برد.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، سعید علیپور پارسا اظهار داشت: این کنگره ۱۵ تا ۱۷ اردیبهشت ۹۵ در تالار ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور جمع زیادی از مهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: محورهای این کنگره پیوند قلب، پیوند همزمان قلب و ریه، تأثیر تغذیه و دخانیات و بروز بیماری‌های قلبی و… بوده که این کنگره دارای امتیاز بازآموزی برای پزشکان متخصص و پرستاران است.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی‌ قلب در ادامه به تأثیر اختلالات خواب در نارسایی قلبی اشاره کرد و گفت: اختلالات خواب سبب انسداد راه هوایی و در نتیجه کمبود اکسیژن‌رسانی به مغز می‌شود. این مسأله فشار خون را بیش‌تر کرده و گرفتگی عروق کرونر را به همراه دارد. همچنین طی روز فرد دچار خواب‌آلودگی بوده و این موضوع تأثیر مهمی در تهدید سلامتی فرد دارد.

علیپور پارسا با بیان این‌که موضوع اختلالات خواب و نارسایی قلبی در پنجمین کنگره بین‌المللی نارسایی قلبی مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، اظهار داشت: خُرخُر شبانه و اختلالات خواب شامل سن خاصی از افراد نیست و در همه سنین ممکن است بروز کند البته این مسأله در افراد میانسال و بالاتر اندکی بیش‌تر بوده و در افراد چاق نیز شایع‌تر است.

 

وی خاطرنشان کرد: خواب شبانه که کم‌تر از ۵ ساعت باشد برای سلامتی فرد عوارض دارد، لذا توصیه می‌شود خواب شبانه کم‌تر از ۶ ساعت نباشد.