موضوعات و مسایل زنان کاملاً ملی و فراجناحی است

موضوعات و مسایل زنان کاملاً ملی و فراجناحی است معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های زنان در دفاع مقدس گفت: نقطه مشترک همه افراد و گروه‌ها اعم از زن و مرد در جامعه مسأله خانواده است. به گزارش ایرنا، معصومه‌ابتکار بر تحقق رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری به‌ویژه […]

موضوعات و مسایل زنان کاملاً ملی و فراجناحی است

معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های زنان در دفاع مقدس گفت: نقطه مشترک همه افراد و گروه‌ها اعم از زن و مرد در جامعه مسأله خانواده است.

به گزارش ایرنا، معصومه‌ابتکار بر تحقق رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری به‌ویژه در زمینه ارتقا و تقویت جایگاه ایثار در جامعه تأکید کرد و گفت: برای تبیین و انتشار فرهنگ دفاع مقدس بهره‌گیری از ظرفیت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: اگر در موضوع ایثارگران از روش‌ها و متدهای پر جاذبه مخصوص برای جوانان استفاده نکنیم پیام مقدس این دوران در لایه‌های تاریخ می‌ماند.

معصومه ابتکار رویکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری در خصوص موضوعات و مسایل زنان را کاملاً ملی و فراجناحی دانست و بهره‌مندی از ظرفیت طیف‌های مختلف سیاسی در این زمینه را ضروری خواند.

وی همچنین اضافه کرد: نقطه مشترک همه افراد و گروه‌ها اعم از زن و مرد در جامعه مسأله خانواده و دغدغه مشترک همه ما تلاش در جهت یافتن راهکارهای عملیاتی به منظور جلوگیری از تزلزل آن است لذا پرداختن به مؤلفه‌ها و شیوه‌های دوران دفاع مقدس راه‌حل برون رفت از مشکلات فراروی خانواده‌هاست.

معاون رییس‌جمهور با توجه به روند سریع شهرگرایی و صنعتی شدن جوامع روستایی تلاش ویژه و مضاعف پیرامون تحکیم و تعالی خانواده را ضروری دانست و بهره‌گیری از سبک زندگی دوران دفاع مقدس را راهکار مناسب برای دستیابی به این مقصود خواند.

وی خاطرنشان ساخت: فرهنگ‌سازی در میان کودکان و نوجوانان اثرات مهمی در شناخت و تعمیق باورهای جامعه دارد.

معصومه‌ابتکار همچنین با اعلام آمادگی در جهت اجرای طرحی با محوریت دانش‌آموزان مدارس ابتدایی؛ بازگویی خاطرات زنان حماسه‌آفرین در قالب قصه‌های شیوا و جذاب به سبک ایرانی قصه‌گویی مادربزرگ‌ها؛ فعالیت ۳ جانبه میان معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس با وزارت آموزش و پرورش را پیشنهاد کرد.

وی تبیین جلوه‌های زیبای معنویت و ایثار را یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دوران دفاع مقدس برای اطلاع‌رسانی به نسل جدید اعلام کرد.

ابتکار، اضافه کرد: مهم‌ترین محور مؤثر در ترویج دفاع مقدس، تلاش در جهت جریان‌سازی و ورود موضوعات پرجاذبه آن به داخل خانواده‌ها و محوریت آن به عنوان گفت‌و‌گوی ملی است.

وی همچنین شیوه‌های غیرمستقیم و جذاب هنری همچون کلیپ‌‌ها و فیلم‌های کوتاه را در تبلیغات به‌ویژه در شبکه‌های مجازی برای حوزه زنان و دفاع مقدس مورد تأکید قرارداد.

 

معصومه ابتکار از دوران دفاع مقدس به جلوه‌های همدلی امت اسلامی یادکرد و گفت: حضور طیف‌‌ها و سلیقه‌های مختلف عامل مؤثر در پیروزی آن دوران بوده و امروز نیز عزم و اراده همگانی در حفظ و پاسداشت آن زمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.