آمریکا قصد القای انزوای جمهوری اسلامی را دارد

رییس مجلس آمریکا قصد القای انزوای جمهوری اسلامی را دارد رییس مجلس گفت: حضور مسؤولان عالیرتبه خارجی برای مراسم تحلیف بدون کوتاه آمدن جمهوری اسلامی از مواضع خود صورت گرفت. به گزارش ایسنا، علی‌لاریجانی، رییس مجلس‌شورای‌اسلامی در جمع کارکنان مجلس در تالار مشروطه ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیرخم و قدردانی از کارکنان مجلس برای برگزاری […]

رییس مجلس

آمریکا قصد القای انزوای جمهوری اسلامی را دارد

رییس مجلس گفت: حضور مسؤولان عالیرتبه خارجی برای مراسم تحلیف بدون کوتاه آمدن جمهوری اسلامی از مواضع خود صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، علی‌لاریجانی، رییس مجلس‌شورای‌اسلامی در جمع کارکنان مجلس در تالار مشروطه ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیرخم و قدردانی از کارکنان مجلس برای برگزاری مراسم باشکوه تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در مجلس و جلسات رأی اعتماد به کابینه گفت: مراسم تحلیف این دوره، ویژگی‌هایی ارزشمند برای کل نظام داشت.

رییس مجلس‌شورای‌اسلامی در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر شرایط منطقه دچار آشفتگی است، عنوان‌کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی دچار معضلات امنیتی و تروریستی هستند و در این میان درباره موضوع فلسطین که برای مسلمانان بسیار مهم بوده در نگاه برخی سیاستمداران غفلت صورت گرفته است.

رییس قوه مقننه ایجاد هماهنگی میان بخش‌های مختلف داخلی و خارجی را از مهم‌ترین قسمت‌های کار دانست و گفت: در این خصوص وزارت امور خارجه و ریاست جمهوری در همکاری که با مجلس داشتند؛ هماهنگی موقرانه‌ای را با سایر کشور‌ها صورت دادند، همچنین معاونت اجرایی مجلس، حوزه ریاست و حراست کار ماندگاری را از خود بر جای گذاشتند تا بسیاری از مسایل به خصوص محدودیت جا در صحن علنی مجلس برطرف شود.

لاریجانی در ادامه با بیان این‌که مسایل منطقه‌ای برای بسیاری از کشور‌ها جدی است، اظهارداشت: تغییراتی که در دولت آمریکا ایجاد شده و اظهارات اخیر ترامپ نسبت به مواضع هسته‌ای ایران و نقش‌آفرینی ایران، بر این اساس بود تا القا کنند، ایران در کنجی قرار دارد، اما مردم با حضور باشکوه در انتخابات شورآفرینی کرده و پاسخ محکمی با صف‌های طولانی و بی‌سابقه خود به آنها دادند از این رو کار اصلی را مردم کردند که با رهنمودهای مقام‌معظم‌رهبری صورت گرفت.

رییس نهاد قانون‌گذاری کشورمان در ادامه با یادآوری این‌که هوشیاری سیاسی مردم بسیاری از امور را پاسخ داد، بیان‌کرد: ترجمه هوشیاری در میدان دیپلماسی نیاز به بیان با زبان و منطق داشت که مجلس در این راستا با برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری و دعوت از مسؤولان عالیرتبه کشور‌ها ترجمه اراده ملی در صحنه دیپلماسی را رقم زد.

لاریجانی با اشاره به قدمت و سابقه تاریخی ایران گفت: مسؤولان سایر کشور‌ها کهن بودن و قدمت ایران را می‌فهمند، لذا می‌دانند ما حکومتی قدیمی هستیم که از گذشته دور مبتنی بر دموکراسی زیسته‌ایم لذا حضور آنها و پذیرش دعوت ما به علت احترام به منش سیاسی ملت ایران بوده است.

رییس مجلس‌شورای‌اسلامی در ادامه با بیان این‌که در جمهوری اسلامی دموکراسی را با تفسیر و تبیین خودمان دنبال کردیم، بیان‌داشت: ما هیچ‌گاه به خاطر احترام و علاقه به دیگران از مواضع خود نگذشته و دموکراسی را مطابق میل آنها اجرا نکرده‌ایم؛ ما هنوز هم از فلسطین حمایت می‌کنیم چنانچه در مراسم تحلیف نیز بسیاری از احزاب و مسؤولان جریان مقاومت فلسطینی و لبنانی حضور داشتند که بسیاری از کشور‌ها آنها را قبول ندارند و حرف‌های گزافی می‌زنند لذا ما منش خود را براساس مکتب خود دنبال می‌کنیم.

لاریجانی در ادامه با بیان این‌که با وقار سیاسی مسیر خود را درست طی کردیم، افزود: لازمه وقار سیاسی دیپلماسی پیچیده و سنجیده است که باید در بخش‌های اجرایی و تقنینی به آن توجه کرد، لذا امیدواریم دستاوردهای حاصله از انتخابات، پشتوانه داخلی و حمایت‌های خارجی همگی کمک کند تا وضع مردم بهتر شود.

 

رییس قوه مقننه رأی اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم را به علت تسریع در انتظام امور دانست و اظهارداشت: امروز شیوه قدردانی از اهتمام عمومی مردم و مجلس این است که وزرا خود را وقف کشور کرده و مسایل اقتصادی را خارج از بحث‌های سیاسی و سلایق مختلف حل کنند که در این حوزه مجلس مطالبه‌گر و ناظر جدی بوده تا مطابق قانون و انتظارات مردم عمل شود.