حمله به کره به فاجعه جهانی منجر می‌شود

پوتین حمله به کره به فاجعه جهانی منجر می‌شود رییس‌جمهور روسیه در اظهاراتی نسبت به تبعات برنامه‌های آمریکا در قبال کره‌شمالی و اوکراین هشدار داد. به گزارش مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس بریکس به چین سفر کرده در کنفرانسی خبری گفت: اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه کره‌شمالی […]

پوتین

حمله به کره به فاجعه جهانی منجر می‌شود

رییس‌جمهور روسیه در اظهاراتی نسبت به تبعات برنامه‌های آمریکا در قبال کره‌شمالی و اوکراین هشدار داد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه که برای شرکت در اجلاس بریکس به چین سفر کرده در کنفرانسی خبری گفت: اعمال تحریم‌های بیش‌تر علیه کره‌شمالی نتیجه عکس داشته و حمله نظامی به این کشور نیز همانند چکاندن ماشه فاجعه جهانی است.

وی این اظهارات را در واکنش به تصمیم آمریکا برای افزایش تحریم‌های کره‌شمالی و همچنین اظهارات برخی از مقامات واشنگتن در خصوص حمله به کره‌شمالی ایراد کرد.

پوتین در ادامه به سیاست آمریکا برای ارسال تسلیحات مرگبار به اوکراین نیز انتقاد کرده و نسبت به عواقب آن هشدار داد.

پوتین در ادامه به تنش‌های اخیر به وجود آمده میان آمریکا و روسیه اشاره کرد و تلافی اقدامات واشنگتن در خصوص تعطیل کردن کنسولگری روسیه در سانفرانسیسکو را حق مسکو دانست.

شرکت اطلاعات انرژی وود مکنزی نیز هشدار داد که یک درگیری نظامی تمام عیار در شرق آسیا می‌تواند باعث برهم خوردن بیش از یک سوم تجارت دریایی نفت خام جهان شود.

به گزارش اویل‌پرایس، شرکت اطلاعات انرژی وودمکنزی پس از بالا رفتن تنش‌‌ها بین کره‌شمالی و همسایگان آن و آمریکا، هشدار داد که یک درگیری نظامی تمام عیار در شرق آسیا می‌تواند باعث برهم خوردن بیش از یک‌سوم تجارت دریایی نفت خام جهان شود.

این شرکت مشاور گفت که چنین درگیری‌ می‌تواند باعث فلج شدن ظرفیت تولید و پالایش شرق آسیا شود. حدود ۶۵ درصد ظرفیت پالایشگاهی نفت خام آسیا در چین ژاپن و کره‌جنوبی واقع شده است، بنابراین تأثیرات یک جنگ تمام عیار می‌تواند محدوده گسترده‌ای را درگیر کند و زمان زیادی ادامه داشته باشد. مهم‌ترین سؤال این است که احتمال وقوع چنین جنگی تا چه حد است؟

 

پیونگ‌یانگ برای توسعه قابلیت‌های نظامی خود توسط موشک‌هایی قاره‌پیما که می‌توانند کلاهک هسته‌ای با خود حمل کنند، مصمم است. رسانه‌های دولتی این کشور ادعا می‌کنند که کلاهک هسته‌ای واقعی است و عکس‌هایی از رهبر این کشور که در حال بررسی این سلاح است منتشر می‌کنند. پس از موفقیت سریع در آزمایشات موشک‌های بالستیک در چند ماه گذشته که کره‌جنوبی، ژاپن و آمریکا را در محدوده قرمز قرار می‌دهد، صحبت‌ بیش‌تر در مورد کلاهک‌های هسته‌ای چیزی است که دنیا نمی‌تواند آن را تحمل کند اما با این حال این تمام گفتمان کره‌شمالی شده است.