رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان به مناسبت هفته دفاع مقدس

رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان به مناسبت هفته دفاع مقدس علی‌غلام‌فراهانی- به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، سمفونی «افلاکیان» از روزهای بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، جوادخضرایی، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یک نشست خبری با اعلام […]

رونمایی و اجرای سمفونی افلاکیان به مناسبت هفته دفاع مقدس

علی‌غلام‌فراهانی- به مناسبت هفته گرامیداشت دفاع مقدس، سمفونی «افلاکیان» از روزهای بیستم تا بیست و چهارم ماه جاری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، جوادخضرایی، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در یک نشست خبری با اعلام این خبر توضیح‌داد: این سمفونی حضور در جبهه و مقاومت آزادگان را در اسارت روایت می‌کند. در زمان اجرای این سمفونی میزبان جمعی از مردم، فرماندهان ارشد نیروهای مسلح، خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم خواهیم بود و امیدواریم تا نیمه مهرماه امسال این سمفونی را در اختیار عموم مردم جامعه قرار بدهیم.

وی ادامه‌داد: دفاع مقدس مملو از اخلاق، حماسه و معرفت است و این سمفونی هم در راستای اشاعه این ویژگی‌ها ساخته شده است و می‌توانیم قول بدهیم که هر سال یک سمفونی را بسازیم و اجرا کنیم و از همه دست‌اندرکاران موسیقی دعوت می‌کنیم ما را در این کار یاری کنند. چون نیاز جامعه به موسیقی را ضروری می‌دانیم و در همین راستا، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس جشنواره موسیقی برگزار خواهد کرد.

خضرایی همچنین گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ عنوان کتاب شعر و موسیقی در کتابخانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس موجود است که می‌تواند مورد استفاده دست‌اندرکاران موسیقی برای تولید آثار فاخر قرار بگیرد.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهارکرد: موزه انقلاب اسلامی و دفاع ‌مقدس در راستای استفاده بهینه از کتاب‌، سال گذشته و امسال ۱۴۰ عنوان کتاب صوتی تولید کرده است تا آن دسته از افرادی که به دلیل کم‌بینایی و نابینایی نمی‌توانند کتاب مطالعه کنند از این طریق نیازهای خود را برطرف کنند. اما مشکل بزرگی در این راستا داریم که نمی‌توانیم این آثار را منتشر کنیم و آن این است که ۹۰ درصد ناشران دولتی برای انتشار صوتی این کتاب‌‌ها از ما طلب مالی دارند. این در حالی است که ما قصد داریم این کتاب‌های صوتی را در اختیار انجمن‌های کم‌بینایان و نابینایان قرار بدهیم و به دنبال کسب سود نیستیم.

 

خضرایی به خرید تجهیزاتی سنگین و هزینه‌بر برای نمایش تصاویر حاوی پیام‌های اخلاقی دفاع مقدس و انقلاب بر روی دیوارهای ساختمان‌های بزرگ در قالب ویدئومپینگ اشاره کرد و گفت: ما می‌خوهیم این پیام‌‌ها را در قالب تصاویر بزرگ و با نگاه هنرمندانه به مردم نشان بدهیم اما متأسفانه پس از گذشت ۶ ماه از مکاتبه با سازمان‌های دولتی برای استفاده از ساختمان‌های آنها در جهت نمایش این تصاویر، به نتیجه نرسیده‌ایم و اگر این پیگیری‌ها به نتیجه نرسید اسامی این سازمان‌ها را اعلام خواهم کرد.