سالار عقیلی از همکاری‌اش با ارکستر ملی گفت

سالار عقیلی از همکاری‌اش با ارکستر ملی گفت سالار عقیلی درباره اجرایش با ارکستر ملی ایران و پروژه جدیدش توضیح داد. این خواننده موسیقی ایرانی که قصد دارد ۱۴ شهریورماه با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود، به ایسنا گفت: من از سال ۱۳۸۴ خواننده ثابت «ارکستر موسیقی ملی ایران» به رهبری استاد فرهادفخرالدینی بودم. […]

سالار عقیلی از همکاری‌اش با ارکستر ملی گفت

سالار عقیلی درباره اجرایش با ارکستر ملی ایران و پروژه جدیدش توضیح داد.

این خواننده موسیقی ایرانی که قصد دارد ۱۴ شهریورماه با ارکستر ملی ایران روی صحنه برود، به ایسنا گفت: من از سال ۱۳۸۴ خواننده ثابت «ارکستر موسیقی ملی ایران» به رهبری استاد فرهادفخرالدینی بودم. با گذشت زمان، اتفاقات زیادی برای این ارکستر رخ داد؛ ارکستر تعطیل و پس از مدتی دوباره راه‌اندازی شد. من برنامه‌های زیادی با آن ارکستر اجرا کردم. زمانی که «ارکسترملی‌ایران» به رهبری فریدون‌شهبازیان تشکیل شد، صحبت‌هایی با من انجام شد تا کنسرت‌هایی را در خارج از کشور روی صحنه ببریم.

او ادامه‌داد: به‌دنبال این بودیم که پیشنهاد برگزاری این اجرا از طرف یک برگزارکننده کنسرت به ما داده شد. من احساس کردم شروع کار با ارکستر ملی باید از جایی زده شود، بنابراین از این پیشنهاد استقبال کردم.

عقیلی اظهارکرد: سال‌های سال بود که دوست داشتم با فریدون‌شهبازیان کار کنم. حدود ۱۵ سال پیش قرار بود با او آلبومی را به یاد زنده‌یاد بنان کار کنیم، اما متأسفانه به علت مشکلاتی که وجود داشت، این امکان فراهم نشد. وقتی دیدیم نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم، با نوازندگی پیانوی همسرم و بدون حضور ارکستر، اثری را ضبط کردیم و این‌گونه آلبوم «مایه ناز» منتشر شد. من هنوز در فکر این هستم که این اتفاق بزرگ را با فریدون شهبازیان رقم بزنم.

 

این خواننده بیان‌کرد: حالا این افتخار را دارم که بعد از ۱۷ سال، این طلسم می‌شکند و من با ارکستر ملی ایران به رهبری شهبازیان روی صحنه می‌روم. جوان‌های این ارکستر بسیار مستعد هستند و فریدون‌شهبازیان نیز برای من همواره اسطوره موسیقی بوده است. من از کودکی با آثار او آشنا بودم، از زمانی که خودم را شناختم و پیدا کردم، اولین اثری که از استادشهبازیان شنیدم، رباعیات خیام با صدای استاد شجریان بود و همان‌جا خیلی به‌کارهای او علاقه‌مند شدم.