مزایدات از طریق بازار بورس می تواند به شفافیت برسد

مزایدات از طریق بازار بورس می تواند به شفافیت برسد مدیر کالایی یک کارگزاری هم گفت: بازار بورس در راستای افزایش شفافیت هرچه بیش‌تر در معاملات ایجاد شده است تا رقابت بین خریداران و فروشندگان عادلانه‌تر باشد. ‌به گزارش یورس کالای ایران،رسول علی‌محمدی گفت: در بازار فرعی بورس کالا خریداران احراز صلاحیت می‌شوند و شرایط […]

مزایدات از طریق بازار بورس می تواند به شفافیت برسد

مدیر کالایی یک کارگزاری هم گفت: بازار بورس در راستای افزایش شفافیت هرچه بیش‌تر در معاملات ایجاد شده است تا رقابت بین خریداران و فروشندگان عادلانه‌تر باشد.

‌به گزارش یورس کالای ایران،رسول علی‌محمدی گفت: در بازار فرعی بورس کالا خریداران احراز صلاحیت می‌شوند و شرایط برای همه یکسان است؛ این در حالی است که در مزایدات بعضاً شرایط برای همه متقاضیان یکسان نبوده و همین امر ایجاد شک و شبهه می‌کند.

این کارگزار بورس کالا تأکید ‌کرد: در بورس کالا و تالار فرعی کنترل و نظارت‌های دقیقی صورت می‌گیرد و به دلیل شفافیت‌های موجود در این بازار، مزایدات خارج از بورس که با فساد و رانت همراه است، می‌تواند از طریق این بازار به شفافیت لازم برسد.

وی گفت: در حالی که عرضه کننده برای برگزاری مزایده هزینه‌های درج چند مرحله‌ای آگهی در روزنامه و سایر هزینه‌های مرتبط به آن را پرداخت می‌کند که در بورس کالا تنها هزینه کارمزد معاملات را می‌پردازد و این کارمزد‌ها بسیار ناچیز است. ضمن این‌که در این تالار مزیت رقابت بین خریداران وجود داشته و هزینه‌ای به متقاضیان خرید تحمیل نمی‌شود.

 

بنابر گزارش بورس کالای ایران؛ علی‌محمدی اظهار ‌کرد: در برگزاری مزایدات اطلاع‌رسانی مطلوبی صورت نمی‌گیرد. اما در بورس کالا متقاضیان خرید هر کالایی هر لحظه این امکان را دارند که در سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در خصوص زمان و میزان عرضه و نوع محصول اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنند و با این رویه اطلاع‌رسانی هزینه‌های بازاریابی نیز تقلیل می‌یابد.