تغییر در ساختار سازمانی معاونت علمی و فناوری

تغییر در ساختار سازمانی معاونت علمی و فناوری دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تصمیم این معاونت در تغییر ساختار سازمانی و بخش‌های مختلف خود به منظور افزایش اثربخشی و کارآیی خبر داد. به گزارش ایرنا، سیروس وطنخواه‌مقدم، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی درباره اقدامات این ستاد […]

تغییر در ساختار سازمانی معاونت علمی و فناوری

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تصمیم این معاونت در تغییر ساختار سازمانی و بخش‌های مختلف خود به منظور افزایش اثربخشی و کارآیی خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیروس وطنخواه‌مقدم، دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی درباره اقدامات این ستاد تازه تأسیس اظهار کرد: معاونت علمی در دولت دوازدهم برای افزایش اثربخشی و کارایی اقدامات و همچنین پاسخ به مطالبات مردمی از دولت، تصمیم به ایجاد تغییراتی در ساختار سازمانی و بخش‌های مختلف خود گرفته است تا به اهداف خود نزدیک تر شود.

وی با اشاره به این‌که یکی از این تغییرات ادغام سه ستاد نفت، گاز و زغال‌سنگ، انرژی‌های تجدیدپذیر و بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست است، گفت: حوزه انرژی یکی از بخش‌هایی است که در معاونت علمی برای آن ستادهای مختلفی ایجاد شده بود که همگی در یک زنجیره واحدی به نام انرژی فعال بودند.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی با اشاره به این‌که در گذشته بخش‌هایی از کارهای این ستاد‌ها با یکدیگر همپوشانی داشت و از سوی دیگر موضوعاتی از حوزه انرژی مانند برق و نیرو هم در داخل ساختار سازمانی ستادهای قبلی معاونت وجود نداشت، افزود: بنابراین به منظور جلوگیری از موازی کاری، افزایش چالاکی و فعال کردن زمینه‌های غیرفعال، ستاد جدید تشکیل شد تا تمام مباحث مربوط به حوزه انرژی توسط این ستاد پوشش داده شود.

وی گفت: بررسی اقدامات گذشته ستاد‌ها و تهیه برنامه عملیاتی پرشتاب، در دستور کار ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی قرار دارد تا زمینه‌سازی برای رشد کمی و کیفی منابع و ابزارهای موجود در ستاد جدید به سرعت انجام شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی فعالیت این ستاد را گسترده دانست و بیان کرد: هفته گذشته مذاکرات برای تشکیل ستاد جدید انجام شد و با توجه به رویکرد جوان‌گرایی در دولت دوازدهم، دبیر ستاد منصوب شد و برای برآورده شدن انتظارات تبین شده، دبیر ستاد به صورت تمام وقت در ستاد فعال می‌باشد.

وی در خصوص اقدامات ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی نیز ابراز کرد: مبنای فعالیت ستاد، مأموریت‌های متوازن ۶ گانه‌ای است که برای آن ترسیم شده که در زنجیره توسعه زیست‌بوم و فناوری حوزه انرژی این فعالیت‌ها انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که، حمایت از فعالان این حوزه به عنوان یکی از اقدامات جدی ستاد است، افزود: با توجه به مسایلی که کشور با آن مواجه است به دنبال راهکارهایی برای توسعه فناوری این حوزه با حمایت‌های غیرمستقیم مالی خواهیم بود همچنین پیدا کردن راهکارهای حمایتی جدید و نوآورانه نسبت به گذشته، مد نظر این ستاد است.

براساس گزارش روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وطنخواه همچنین عنوان کرد: فعالیت‌های این ستاد آغاز شده و قدم نخست تغییرات سازمانی و یکپارچه کردن ۳ ستاد در حوزه منابع انسانی است. بررسی اقدامات گذشته ستاد‌ها و تهیه برنامه عملیاتی پویا و پرشتاب در دستور کار ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی قرار دارد تا زمینه‌سازی برای رشد کمی و کیفی منابع و ابزارهای موجود در ستاد جدید به سرعت انجام شود.

 

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری و رییس ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی با ادغام ۳ ستاد «توسعه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر»، «توسعه فناوری و نوآوری نفت، گاز و زغال‌سنگ» و «بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست» در حکمی سیروس وطنخواه مقدم را به عنوان دبیر ستاد تازه تأسیس «توسعه فناوری حوزه انرژی» منصوب کرد.