گسترش فولاد- پرسپولیس باز پس‌گیری صدر

گسترش فولاد- پرسپولیس باز پس‌گیری صدر هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با جدال تیم‌های گسترش فولاد- پرسپولیس به پایان می‌رسد. به گزارش سایت نود، پرسپولیس پس از ۲۰ روز دوباره به لیگ برمی‌گردد. حضور قرمز‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بازی هفته پنجم آنها با تأخیر برگزار شود. پرسپولیس دیروز در هفته پنجم […]

گسترش فولاد- پرسپولیس باز پس‌گیری صدر

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال با جدال تیم‌های گسترش فولاد- پرسپولیس به پایان می‌رسد.

به گزارش سایت نود، پرسپولیس پس از ۲۰ روز دوباره به لیگ برمی‌گردد. حضور قرمز‌ها در لیگ قهرمانان آسیا باعث شد تا بازی هفته پنجم آنها با تأخیر برگزار شود. پرسپولیس دیروز در هفته پنجم مهمان تیم گسترش فولاد تبریز است.

شاگردان برانکو با برد در این بازی می‌توانند دوباره به صدر جدول برگردند.

قهرمان فصل قبل این فصل را هم خیلی خوب شروع کرد و با ۳ برد به بازی چهارمش رفت. تساوی ناباورانه مقابل سیاه‌جامگان مانع رکوردشکنی پرسپولیس شد. از طرفی پارس‌جنوبی تیم شگفتی‌ساز این فصل خود را به صدر جدول رسانده است. قرمز‌ها پس از تساوی مقابل سیاه‌جامگان یک بازی هم در آسیا انجام دادند که در آن بازی به یک تساوی ارزشمند مقابل الاهلی دست پیدا کردند.

پرسپولیس برای پس گرفتن صدر باید در خانه تیم ته جدولی گسترش فولاد پیروز شود.

گسترش فولاد برخلاف پرسپولیس شروع ضعیفی داشته است. این تیم۳ بازی از ۴ دیدارش را باخته است. این تیم با مربی‌گری‌ لوکابوناچیچ تغییرات زیادی در ابتدای فصل نقل و انتقالات داشت. گسترش در این چند هفته هم بیکار ننشست چند بازیکن از این تیم رفتند و چند بازیکن جذب شدند. سامان نریمان جهان یکی از خریدهای جدید این تیم است که می‌تواند برابر تیم سابقش به میدان برود. تقابل آندرانیک‌تیموریان با پرسپولیس هم جالب خواهد بود.

هنریکه، محسن‌حسینی و جهانبخش جدید‌‌ترین خریدهای گسترش محسوب می‌شوند. این تیم در روزهای گذشته چند بازیکن را هم از دست داد.

بدون ملی‌پوشان

پرسپولیس برای این بازی مشکلاتی هم دارد، این تیم سه‌شنبه هفته بعد در آسیا با الاهلی بازی دارد و باید حواسش به آن بازی حساس هم باشد. از طرفی علیرضا‌بیرانوند، وحیدامیری، محمدانصاری و مهدی‌طارمی ۴ ملی پوش پرسپولیس سه‌شنبه به میدان رفتند و به احتمال فراوان برانکو از آنها در این بازی استفاده نخواهد کرد. از طرفی سیدجلال‌حسینی هم کمی آسیب دیده و به همراه تیم به تبریز نمی‌رود. بشار رسن هافبک عراقی پرسپولیس هم برای عراق به میدان رفت و او هم در بازی فردا غایب خواهد بود.

با این حساب دست برانکو برای بازی خیلی باز نیست و او بدون۴یا ۵ بازیکنش به میدان می‌رود. این موضوع البته فرصت خوبی در اختیار بازیکنانی مثل گادوین‌منشا، شایان مصلح و سیامک نعمتی قرار می‌دهد که خودی نشان دهند.

این بازی تقابل دو مربی کروات لیگ است. برانکو و لوکا خیلی هم رابطه صمیمانه‌ای با هم ندارند.

برانکوایوانکوویچ، متخصص برنده شدن مقابل گسترش است و در ۴ بازی گذشته‌اش مقابل این تیم برنده شده است. برانکو هیچ تیمی را به اندازه گسترش فولاد شکست نداده است.

این بازی نهمین تقابل دو تیم است. پرسپولیس در ۸ بازی قبل صاحب ۵ برد، یک تساوی و دو باخت شده است.

 

گسترش فولاد و بوناچیچ برای این بازی انگیزه زیادی دارند، پیروزی در این مسابقه آنها را تا رده یازدهم بالا می‌برد. این بازی اگر مساوی شود گسترش در انتهای جدول باقی می‌ماند. نکته جالب این است اگر پرسپولیس در این بازی ببازد استقلال تهران تیم آخر جدول می‌شود!