عضو انجمن صنعت موتورسیلکت تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی به خاطرهها میپیوندد حدود ۴۰ سال از زمان تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی میگذرد و در حالی که اجازه تولید و تردد این وسیله نقلیه در هیچ یک از کشورهای توسعهیافته داده نمیشود، اما همچنان عمدهترین موتورسیکلت تولیدی در ایران است. به گزارش ایسنا، علیرغم رعایت استانداردهای تعیین شده توسط […]
عضو انجمن صنعت موتورسیلکت
تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی به خاطرهها میپیوندد
حدود ۴۰ سال از زمان تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی میگذرد و در حالی که اجازه تولید و تردد این وسیله نقلیه در هیچ یک از کشورهای توسعهیافته داده نمیشود، اما همچنان عمدهترین موتورسیکلت تولیدی در ایران است.
به گزارش ایسنا، علیرغم رعایت استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد جهت شمارهگذاری موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی اما خط تولید این وسیله نقلیه در دنیا متوقف شده است. وسیله نقلیهای که تا سال گذشته ۹۵ درصد از میزان موتورسیکلت در ایران را شامل میشد و در سال جاری، رقم آن به ۶۵ الی ۷۰ درصد کاهش یافته است. در نهایت به نظر میرسد همانگونه که خط تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی در سایر کشورهای دنیا از مدتها قبل متوقف شده باید در ایران نیز توقف خط تولید این وسیله نقلیه نیز در ایران نیز آن در دستور کار قرار گیرد.
ابوالفضل حجازی، عضو انجمن صنعت موتورسیلکت ایران، با بیان این که خط تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی از سالها قبل در دنیا متوقف شده است، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته به هیچوجه اجازه تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی داده نمیشود و تولید این مدل از موتورسیکلت به ۴۰ سال قبل بازمیگردد.
وی ادامه داد: هرچند موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی استانداردهای تعیین شده توسط سازمان ملی استاندارد به منظور شمارهگذاری را اخذ میکنند، گفت: تعداد استانداردهای در نظر گرفته شده جهت شمارهگذاری این مدل از موتورسیکلت بیش از ۲۰ مورد است، اما باید بدانیم علیرغم قبول استانداردهای تعیین شده، موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی باید به مرور زمان با توقف خط تولید مواجه شود.
عضو انجمن صنعت موتورسیلکت ایران با اشاره به این که تولیدکنندگان موتورسیکلت قصد دارند سال به سال از میزان تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی بکاهند، بیان کرد: باید سیاستهای تشویقی لازم برای تولیدکنندگان ایجاد شود تا بتوانند محصولات جدید را با قالبگذاری متفاوت و کیفیت بهتر تولید کنند.
حجازی با اعلام این که سالانه ۵۰۰هزار موتورسیکلت در کشور تولید میشود، خاطر نشان کرد: ۶۵ الی ۷۰ درصد موتورسیکلتهای تولیدی در کشور ۱۲۵سیسی است که حدود ۳۵۰هزار دستگاه در سال میشود و این در حالی است که از یک سال قبل کاهش تولید موتورسیکلت ۱۲۵سیسی در دستور کار تولیدکنندگان قرار گرفته و میزان تولید آنها از ۹۵ درصد به ۶۵ الی ۷۰ درصد کاهش یافته است.
به گفته وی، پیشبینی میشود خط تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی طی ۳ الی ۴ سال آینده متوقف شده و جایگزین آن در بازار عرضه شود.
درمورد توقف خط تولید پراید به دلیل نداشتن استانداردهای خودرویی روز دنیا نیز مسایل مختلفی مطرح و لزوم توقف تولید این محصول از سالها قبل احساس میشد تا در نهایت شرکت سایپا اخیراً از توقف تولید پراید خبر داد و اعلام کرد که سایپا تصمیم گرفته خود را با سیاستهای جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت وفق دهد بنابراین تصمیمی برای مذاکره برای تمدید مهلت از رده خارج کردن پراید نداریم بهگونهای که تولید پراید قبل از مهلت تعیین شده در دی ماه ۱۳۹۷ متوقف خواهد شد. حال ضرورت توقف خط تولید موتورسیکلتهای ۱۲۵سیسی نیز همانند پراید احساس میشود و به نظر میرسد سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در این زمینه به صورت جدی ورود کرده تا توقف این وسیله نقلیه هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.