حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است

رییس امور مالیاتی تهران حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است رییس امور مالیاتی شهر تهران با بیان این‌که هنوز دستوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تجدیدنظر درباره بدهی مالیاتی سازمان لیگ فوتبال ایران واصل نشده است، گفت: حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است. به گزارش ایرنا، محمدرضا‌نوری درباره انتشار خبری مبنی بر […]

رییس امور مالیاتی تهران

حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است

رییس امور مالیاتی شهر تهران با بیان این‌که هنوز دستوری از وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تجدیدنظر درباره بدهی مالیاتی سازمان لیگ فوتبال ایران واصل نشده است، گفت: حساب‌های سازمان لیگ همچنان مسدود است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا‌نوری درباره انتشار خبری مبنی بر این‌که گفته می‌شود وزارت امور اقتصادی و دارایی به اختلاف میان سازمان مالیاتی و لیگ فوتبال ورود کرده و به لغو حکم قبلی رای داده است، گفت: تاکنون چنین حکم و نامه‌ای به امور مالیاتی شهر تهران ارسال نشده است.

وی با بیان این‌که سازمان لیگ براساس قانون مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده بوده و به وظیفه خود عمل نکرده است، گفت: مسؤولان این سازمان به تازگی مراجعاتی به امور مالیاتی داشته‌اند، اما هنوز اعتراض رسمی به حکم مالیاتی صادر شده، صورت نگرفته است.

نوری با بیان این‌که تا زمانی که وضعیت مالیاتی سازمان لیگ تعیین تکلیف نشود، حساب‌های آن مسدود خواهد بود، گفت: نحوه پرداخت بدهی قطعی مالیاتی طبق قانون مشخص است و باید این کار‌ها انجام شود تا نسبت به رفع اقدام‌های اجرایی انجام شده، اقدام شود.

رییس امور مالیاتی شهر تهران یادآور شد که در روزهای گذشته جلساتی در این زمینه برگزار شده است اما تا حصول نتیجه نمی‌توان جزییات آن را رسانه‌ای کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان لیگ فوتبال ایران سوم شهریور ماه با انتشار اطلاعیه‌ای درباره مسدود شدن حساب‌های بانکی خود به دلیل بدهی مالیاتی تأکیدکرد: سازمان مالیاتی مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بابت اصل مالیات بر ارزش افزوده و ۱۳۱ میلیارد تومان جریمه ماده ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده برای سازمان لیگ محاسبه و بر این اساس حساب‌ها را مسدود کرده است.

سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرد: در پرونده مالیاتی این سازمان درآمد ۳۳۰ میلیون تومانی، ۳۳۰ میلیارد تومان محاسبه شده در حالی که همه درآمدهای این سازمان ۲۴۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن نیز معاف از مالیات بر ارزش افزوده است که ۵ درصد آن متعلق به سازمان لیگ و بقیه مربوط به همه باشگاه‌ها، هیأت‌ها فوتبال و فدارسیون است.

 

همزمان در پاسخ به این اطلاعیه، امور مالیاتی شهر تهران در گفت‌وگو با ایرنا، از مسؤولان این سازمان خواست به جای فرافکنی، به قانون تمکین کنند و به عنوان یک مؤدی مالیاتی، وظایف قانونی خود را در زمینه پر کردن فرم‌هایی اظهارنامه مالیاتی انجام دهند.