انجام عملیات مطالعات اکتشافی ذخایر معدنی فلزی در زنجان

  ‌معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین‌بار در کشور عملیات مطالعات اکتشافی شناسایی، ارزیابی پتانسیل‌‌ها و ذخایر معدنی فلزی در استان زنجان صورت گرفت. به گزارش ایسنا، رباب داداشی با اعلام این خبر افزود: پهنه انگوران زرشوران با مساحت ۴۲۰ کیلومترمربع جهت انجام مطالعات شناسایی […]

 

‌معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: برای نخستین‌بار در کشور عملیات مطالعات اکتشافی شناسایی، ارزیابی پتانسیل‌‌ها و ذخایر معدنی فلزی در استان زنجان صورت گرفت.

به گزارش ایسنا، رباب داداشی با اعلام این خبر افزود: پهنه انگوران زرشوران با مساحت ۴۲۰ کیلومترمربع جهت انجام مطالعات شناسایی و ارزیابی پتانسیل‌‌ها و ذخایر مواد معدنی فلزی به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی واگذار شد.

وی تصریح کرد: این شرکت کار مطالعاتی خود را از مرداد سال ۸۴ آغاز کرده و گزارش نهایی پایان عملیات اکتشاف را در بهمن سال ۹۴ ارایه کرد.

داداشی یادآور شد: نتایج مطالعات در کمیته‌ای با حضور معاون مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صنعت، معدن و تجارت، کارشناس مسؤول استان در دفتر امور اکتشاف، ‌نماینده سازمان زمین‌شناسی، نماینده نظام مهندسی معدن، نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت، اساتید دانشگاه و فرهیختگان معدنی ارایه و مورد تأیید قرار گرفت.

وی با بیان این‌که هدف از انجام این طرح مطالعاتی شناسایی و پی‌جویی مواد معدنی فلزی شامل سنگ‌آهن، سرب و روی، مس و طلا بوده است، افزود: در نتیجه انجام این عملیات مطالعاتی، ۲۲۰ کیلومترمربع محدوده اولویت‌دار برای انجام عملیات اکتشاف مراحل عمومی و تفسیری مواد فلزی شناسایی شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان عنوان کرد: این مطالعات به ذخایر قابل قبولی رسیده و ذخایر طلا، مس و سرب و روی آهن کشف شده است.

این مسؤول ادامه داد: در استان زنجان علاوه بر این پهنه، دو پهنه سلطانیه و طارم نیز جهت انجام مطالعات اکتشافی به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) واگذار شده است.

 

وی با اشاره به این‌که مساحت این پهنه‌ها بالغ بر ۵۵۰۰ کیلومترمربع است، خاطرنشان کرد: تاکنون عملیات ارزیابی و مطالعاتی پهنه سلطانیه ۹۵ درصد و پهنه طارم ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.