شیوع بیش‌تر مصرف موادمخدر در زنان جوان

شیوع بیش‌تر مصرف موادمخدر در زنان جوان مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده از تخصیص اعتبار ویژه جهت انجام غربالگری بیماری‌های شایع زنان تحت پوشش طی سال ۹۶ برای کلیه استان‌های کشور خبر داد. فاطمه عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان آن‌که دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی مسؤولیت برنامه‌ریزی […]

شیوع بیش‌تر مصرف موادمخدر در زنان جوان

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده از تخصیص اعتبار ویژه جهت انجام غربالگری بیماری‌های شایع زنان تحت پوشش طی سال ۹۶ برای کلیه استان‌های کشور خبر داد.

فاطمه عباسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان آن‌که دفتر امور زنان و خانواده بهزیستی مسؤولیت برنامه‌ریزی و هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های امور بانوان این سازمان را بر عهده دارد، گفت: گروه‌های هدف تحت پوشش این مرکز تمامی زنان تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی و همچنین زنان شاغل در این سازمان هستند.

به گفته مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده، ۶۲ درصد از منابع انسانی سازمان بهزیستی و ۵۰ درصد از جامع هدف این سازمان را زنان تشکیل می‌دهند.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور در امور زنان و خانواده در ادامه از ارایه مشاوره پیش از ازدواج به ‌کارکنان مجرد این سازمان و فرزندان مجرد زنان سرپرست خانوار در برخی از استان‌های کشور خبر داد و گفت: همچنین در سال ۹۶ بودجه مشخصی برای کلیه استان‌ها جهت انجام غربالگری بیماری‌های شایع زنان تخصیص داده شده است.

وی همچنین گفت: ۴۶ مرکز بهبود و بازتوانی افراد دچار اختلال مصرف مواد، ویژه زنان نیز در کشور تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند؛ این در حالیست که ۳ مرکز به صورت پایلوت جهت درمان کودکان معتاد نیز راه‌اندازی شده‌اند و به زودی مرکز مادر و کودک برای مادران معتادی که دارای کودکان خردسال هستند نیز افتتاح خواهد شد.

 

عباسی همچنین از توسعه خانه‌های امن ویژه زنان تحت خشونت خانگی خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد این مراکز به ۲۲ مرکز رسیده این در حالیست که ۲۶ مرکز بازپروری ویژه زنان آسیب‌دیده اجتماعی نیز در کشور فعالیت می‌کنند و ۳۱ مرکز خانه سلامت نیز ویژه دختران در معرض آسیب تحت نظارت بهزیستی در حال فعالیت هستند.